Hoofdsponsor

clyde puffer morningstar schaal 1/24

ERVARING
Ben ondertussen alweer heel wat jaartjes actief maar een gedeelt van dit project is nieuwe matterie.
BOUWWIJZE
zoals al vele jaren gewoon vanaf plan en met een boel foto's als lijdraad
BOUWBUDGET
niet van toepassing
BOUWSTATUS
de nieuwe matterie is reeds verkend en getest
COMMENTAREN
je schrijft maar :)
Had het zelf kunnen bedenken om eens terug te gaan in de tijd en dan het ik dit inderdaad terug gelezen wat ik nu wel gedaan heb.
Prachtige werken en een heel mooi schip dat je aan het maken bent.

Schermafbeelding 2024-09-18 095553.jpg

Die twee laatste foto's tonen hoe correct je al hebt gewerkt wat ik zeer bewonder.
 
Veel is er niet gebeurt, zo lijkt het toch :D
Heb mijn hoofd inwendig eens goed aan het werk gezet om de stuurinrichting origineel te behouden via kettingen en takelblokken.
Uiteindelijk ben ik gelukkig met het uitzicht en werking van V3 :yes:
Nu de stuurhut nog een beetje aanpassen en dan eerst eventjes nog genieten van een week verdiende vakantie ( althans dat vind ik toch)
Daarna gaan we weer verder.
20 (1).jpg
20 (2).jpg
20 (3).jpg
tot later, Marc
 
Ondertussen weeral in de volgende maand beland en de vakantie dagen voor dit jaar bijna allemaal op gesoupeerd:confused:
Gelukkig kunnen we nog veel bouwen, tekenen,printen en schilderen aan ons bootje.
Ook al raakt de bodem van het potje met geschilderde onderdeeltjes vol en worden er regelmatig afgewerkte items op het dek geïnstalleerd, blijft het potje met te schilderen redelijk gevuld. Maar ach we hebben dus nog wat te doen en hoeven niet op café van verveling.
De laatste dag voor mijn vakantie had ik de binnenkant van het ruim nog voorzien van een extra laag epoxy en die is ondertussen mooi uitgehard.
Vandaag eveneens wat aan de wieltjes van de draaibank gedraaid tot er een mast en giek tevoorschijn kwamen.

21 (3).jpg
het potje geschilderde items hierboven en de nog af te werken en te schilderen hieronder
21 (4).jpg
en dan nog wat bolders, touw geleiders en deksels geplaatst op het dek
21 (5).jpg
21 (6).jpg
alsook de stuurhut aan de binnenzijde een kleurtje gegeven en een primer laagje aan de buitenkant.
21 (2).jpg21 (1).jpg
en als laatste foto de mast en giek,
tot later maar weer, Marc
 
Ik vind het heel erg mooi. Misschien zijn er mensen die zullen zeggen dat het hout een grove nerf heeft voor de schaal maar toch heeft dat ook zijn charmes.
Aan de laag epoxy te zien zal de Morgenster in ieder geval wel waterdicht zijn. (y)
 
Er was al wel een laag met doek voorzien aan de binnen zijde voor ik het dek erop legde , maar enkele weken geleden ontdekte ik holtes tussen het hout en de binnenlaag die ik eerder niet had opgemerkt. Heb toen met een dremel in het laadruim bezig geweest en op verschillende plekken het doek en epoxy terug weggeschuurd daarna gewoon een potje klaargemaakt en de romp beginnen ronddraaien tot alle gaten zeker gevuld waren. maar de epoxy blijft lang vloeien (dik half uur ) Je moet dus constant vanuit de bodem( laagste punt de epoxy terug tegen de wanden smeren en of de romp steeds wisselend opstellen, maar uiteindelijk krijg je op de bodem toch steeds een dikkere laag dan tegen de wanden. vermoed tegen de wand een 0.5 mm en op de bodem een dikke 1mm, valt dus wel mee maar het glimt nu wel prachtig in het laadruim.
 
Terug
Bovenaan