Hoofdsponsor

clyde puffer morningstar schaal 1/24

ERVARING
Ben ondertussen alweer heel wat jaartjes actief maar een gedeelt van dit project is nieuwe matterie.
BOUWWIJZE
zoals al vele jaren gewoon vanaf plan en met een boel foto's als lijdraad
BOUWBUDGET
niet van toepassing
BOUWSTATUS
de nieuwe matterie is reeds verkend en getest
COMMENTAREN
je schrijft maar :)
Ik herinner me nog dat ik als tiener een RC sleepboot had, gebouwd door een ex schipper en daar ging 6 kg aan accu's in en nog een paar kilos aan tin (tin had mijn vader gratis op zijn werk toendertijd... 40 jaar geleden ondertussen).

Helaas vlot de arduino programmatie van de brandweerwagen niet zoals ik had gehoopt, 95% is werkend maar die laatste 5% blijft hardnekkig op mijn zenuwen werken. :confused:

Gelukkig had ik dit rompje nog ergens netjes afgedekt in een hoekje staan.
Na alles terug uitgestald te hebben op de werktafel besloten om een eerste test van een 200 tal klinknagels te plaatsen in 2 beurten.
Na de uitharding van de eerste 100 viel me meteen op dat er nog wel een 30 tal opnieuw zullen verwijderd dienen te worden om opnieuw geplaatst te worden. Op de niet horizontale plaatsen waren ze namelijk een beetje uitgezakt tijdens het drogen. Hopelijk zijn de 2de reeks beter na droging nu ik hier wat meer rekening mee heb gehouden.

26 (1).jpg26 (2).jpg
Hier zijn we dus nog wel een poosje mee bezig. Maar het is een leuke afwisseling met de Arduino problemen. Lekker niet bij nadenken maar gewoon geconcentreerd elke 0.5cm een dotje lijm met een spuitje aanbrengen :)
tot later, Marc

Valt allemaal wel mee hoor :) kan er max tussen de 50 a 100 zetten per avond en daar ben ik geen uur mee bezig.
Daarna moeten ze toch uitharden voor je verder kan.

Bijna een week later heb ik ongeveer 1000 dotjes lijm geplaatst en is de romp aan 1 kant klaar.
Nu zitten er wel geen 1000 klinknagels aan 1 zijde maar ik heb elk dotje 2x moeten plaatsen.
ik was namelijk niet helemaal tevreden met het visuele resultaat na de eerste ronde.
Vers geplaatst leek het wel ok, maar eens de lijm droog was halveerde ook de hoogte van de dot.

foto 1 een totaal overzicht gevolgd door een wat dichter bij foto.
27 (1).jpg
27 (2).jpg

maar om het echt zichtbaar te maken heb ik er even wat primer overgezet om een wat beter beeld te krijgen van het eind resultaat.

27 (3).jpg

En nu op naar de andere zijde :), tot later,
Marc

Mooi resultaat.
Klinknagels plaatsen was in de tijd ook een specialiteit waarbij meerdere personen bij betrokken waren: een smid, een opwarmer/werper, een vanger/plaatser en aan de binnenzijde van de romp nog iemand die ze samen met de plaatser plat sloeg en dat allemaal terwijl de nagels roodgloeiend waren.

Dit zijn de werken die je later veel plezier geven om naar te kijken.
Het gaat echt wel het verschil maken dit vele werk.

Terug
Bovenaan