Dat type was mij onbekend, maar de strepen en de trage vlucht zeiden me dat het toch iets interessants moest zijn.
Ondertussen heb ik gelezen dat de kabels alleen weggehaald worden om er nieuwe te hangen. Iemand die er over zou vallen, zou niet thuishoren op een vliegdek. Het eerste vliegdekschip dat in de US tentoongesteld werd, had de kabels ook nog op het dek, waardoor er steeds maar toeristen ten val kwamen. Daarom zijn ze alsnog weggehaald. Maar op de Princeton heb ik de steunen nu allemaal op het dek gemonteerd.
Spuiten viel nog niet mee. Ze waren te fijn om gun metal te spuiten, de deeltjes uit de spuitbus verstopten de gaatjes en ik heb alles met aceton schoongemaakt. Met zwart lukte het wel.
Plaatsen ging gemakkelijk. Vreemd genoeg is er ook een steun nodig in de liftvloer, die ben ik nog kwijt.
De kabel wordt gemaakt met Uschi Van Der Rosten 0,001 draad. Dit kan je aanspannen tot aan een druppeltje lijm.
Omdat er een kabel over de lift loopt en ik me niet goed kon inbeelden dat die over de liftschacht en de noodreling daarrond bleef hangen, ging ik op zoek naar foto's waaruit bleek hoe dat nu opgelost werd. Werd deze kabel losgemaakt? Uiteindelijk vond ik een foto in mijn referentieboek, waar je nog net twee diagonale lijntjes achter de lift ziet verdwijnen. Hij wordt dus omgelegd. Uiteraard vind je hierover helemaal niks in de literatuur over "arresting gear" op het net of in de handleiding, waardoor recht uit de doos de achterste lift openzetten niet helemaal juist kan uitgevoerd worden.
De reling die omhoog komt uit het dek rond de lift, krijg je bij de uitbreiding van WEM. Ik spuit ze nog grijs.
Hier zitten de geschilderde reling, de omgeleide remkabel en twee van de vijf resin Hellcats terug op het schip. De andere drie kunnen er niet terug in, maar die zouden dan ook nauwelijks zichtbaar geweest zijn door de hangardeuren vooraan.
Na deze kabels is het de beurt aan de crash barrier meer centraal op het vliegdek, maar die moet nog bijgespoten worden.