Ik heb niet de ervaring om commentaar te geven om je verweringskunsten, wel kan ik beide bekijken, daarbij moet ik vertellen, dat die van jou er veel beter uit ziet in mijn beleving. Inderdaad, te oud, daar bij in mijn beleving te smerig, het is geen tank aan het front, maar hij zal er achter werken. Daarbii worden deze machines in de regel regelmatig gereinigd, hij wordt bediend door een techneut, en die zal tijdens pauzes, de lagen vuil op de geleide wielen al wegschijven met zijn voet. Kan het zijn dat hij aan het werk is en even tot stilstand, dan kan de schuif niet vuil zijn, want die wordt gepoetst door zand en stenen. Die hoort te spiegelen. Op de schuif de onderste laag vuil, kan dus niet aangekoekt zijn en veel te dik, voor wat resten. Dat hij in de sinai werkt vertelt volgens mij de kleur van IDF grijs, door denk, ik niet dat er geel gedroogd modder blijft zitten, dat stuitert er ook af door de tracks. Dat hoor je al aan het geluid als zo'n apparaat rijdt. Het getik van de tracks hoor je kilometers ver weg, zelfs op de dorst harde en zachte klei.
Als laatste, alles wat ik benoem zou nog kunnen tijdens een hele kort stop, tijden hevige beschietingen, maar dan zijn de luiken wel dicht, de deur gesloten en de ramen met kogelwerend glas ook dicht, want de airco koelt de cabine, dan verlaat niemand de veilige koele ruimte om onder geweervuur in de kokende hitte achter een kei te kruipen. A;s je dan ook nog heel goed kijkt, dan zie ook dat de vergruizer achterop, nog onder de verse grijze verf zit, nog nooit gebruikt en nooit met de grond in contact. Dze had minimaal de zelfde hoeveelheid bagger moeten hebben. Op een beurs zou ik naar deze kijken en doorlopen met de gedachte dat de bouwer, beter bij de tanks aan het oostfront in voorjaar 44 had kunnen blijven.
Nu bij de jouw, zijn deze zaken wel in overeenstemming, een redelijk schoon onderhouden voertuig, de gruizer achterop, is gebruikt. de schuif inderdaad er zit vervuiling op, maar dat glijd in mijn beleving bij het volgende gebruik op de grond. De grote hoogglans is er niet op, dat kan omdat of de zon niet fel schijnt, of doet al een half uur niets, dus alles is een vraagteken, ook of de bemanning wel of niet aan boord is. Dus ramen en luiken dicht met een redelijke vervuiling ipv alles open met een zware vervuiling.
Dan nog een waar ik het meest over val, jij heb hem in IDF geel, met gele vervuiling en aangroei. De zijne is IDF grijs met jouw gele vervuiling dus de Isrealische DR9 rijdt in de verkeerde woestijn, of IDF is zo stom dat ze nu vergeten zijn de kleuren even over te verven. Geel met een gele vervuiling. Grijs met alle andere kleuren vervuiling.
De kit die hij heeft gemaakt zonder de hekken heb ik ook, als de bouwer zich even in de beschrijving van de kit ingelezen had, wist hij dat er op de zijne, bruine, rode of grijze modder had gehoord. En met ramen en deuren open wat wel kan, hadden er doorzichtige ramen in gezeten.
Dat ik nog niet begonnen ben, betekend niet, dat ik mij niet ingelezen had, ik vond de gekleurde ramen ook mooier, maar wilde ook iets van de binnenkant, dan staat in de beschrijving, geen keuze alleen de doorzichtige ramen, en dan was de kleur grijs geweest, welke ik al in huis heb. En had ik als beginnen bouwer geweten er zitten in de bouw en verf keuze al een paar fouten.
Zoiets als dit bericht alleen algemener heb ik al een meer onder woorden gebracht, voor de jouw heb ik bewondering, je mist inbreng van anderen, die bouwer staat zeker weten niet open voor commentaar, daar kan ik niet aan tippen en waarschijnlijk heeft hij een groep met bouwers en ververs om zich heen, en pikt de beste en mooiste eruit, en past het verhaal aan. Dat is wat ik waardeer, hier bij jou en anderen, waar het fout ging, of verkeerd, mag ik het lezen en over 2 jaar, kan ik ook hetzelfde tegenkomen, en jij heb 1 DR9 gemaakt, daar is voldoende geld om er 10 te bouwen, waaruit concludeer ik dat, als er eenmaal lijm of lijm aanslag op een raampje zit, is het onmogelijk dat 3 foto's later deze aanslag verdwenen is.......