De samenstelling van de rupsband. Mooi systeem waarbij je de schakels uit twee delen gaat samenstellen. Deze schakels goed laten drogen en na bijvoorbeeld 24 uur klik je de schakels gemakkelijk in elkaar. Uiteraard zonder lijmen want de rupsband moet beweegbaar blijven.
Uit de sprue in de lade. Ziet er uitdagend uit. Kwestie van de linkse delen op de rechtse ketting delen monteren. Veel geduld hebben want het zijn er best wel veel ( 86 stuks ) en goed laten drogen. De passing is erg goed en je kunt ze maar op een manier onderling verlijmen.
Van dichtbij genomen. De voorzijde van de onderliggende schakel klik je later in de achterzijde van de volgende schakel. En dan zijn ze strak bevestigd en kunnen scharnieren/draaien met elkaar zoals het behoort bij een rupsband.
De achterzijde van een schakel.
De twee rupsbanden aan elkaar gemonteerd. Je moet wat druk erop zetten om ze in elkaar te klikken maar dat is geen probleem. Ik was wel iedere keer bang dat de schakels zouden breken maar ze zijn sterk genoeg om het te kunnen weerstaan. Het kleine stukje is over als reserve delen vermoed ik.
Het binnen gedeelte waar het aandrijfwiel in haakt
En de buitenzijde oftewel het loopvlak.
Nu eerst de rupsband gaan weatheren. Dit gaat nu erg gemakkelijk.
Uit de sprue in de lade. Ziet er uitdagend uit. Kwestie van de linkse delen op de rechtse ketting delen monteren. Veel geduld hebben want het zijn er best wel veel ( 86 stuks ) en goed laten drogen. De passing is erg goed en je kunt ze maar op een manier onderling verlijmen.
Van dichtbij genomen. De voorzijde van de onderliggende schakel klik je later in de achterzijde van de volgende schakel. En dan zijn ze strak bevestigd en kunnen scharnieren/draaien met elkaar zoals het behoort bij een rupsband.
De achterzijde van een schakel.
De twee rupsbanden aan elkaar gemonteerd. Je moet wat druk erop zetten om ze in elkaar te klikken maar dat is geen probleem. Ik was wel iedere keer bang dat de schakels zouden breken maar ze zijn sterk genoeg om het te kunnen weerstaan. Het kleine stukje is over als reserve delen vermoed ik.
Het binnen gedeelte waar het aandrijfwiel in haakt
En de buitenzijde oftewel het loopvlak.
Nu eerst de rupsband gaan weatheren. Dit gaat nu erg gemakkelijk.