Hoofdsponsor

1/35 D9R Armored bulldozer in scene Golan hights 1/35 [DONE]

De samenstelling van de rupsband. Mooi systeem waarbij je de schakels uit twee delen gaat samenstellen. Deze schakels goed laten drogen en na bijvoorbeeld 24 uur klik je de schakels gemakkelijk in elkaar. Uiteraard zonder lijmen want de rupsband moet beweegbaar blijven.

Uit de sprue in de lade. Ziet er uitdagend uit. Kwestie van de linkse delen op de rechtse ketting delen monteren. Veel geduld hebben want het zijn er best wel veel ( 86 stuks ) en goed laten drogen. De passing is erg goed en je kunt ze maar op een manier onderling verlijmen.

attachment.jpg

Van dichtbij genomen. De voorzijde van de onderliggende schakel klik je later in de achterzijde van de volgende schakel. En dan zijn ze strak bevestigd en kunnen scharnieren/draaien met elkaar zoals het behoort bij een rupsband.

attachment.jpg

De achterzijde van een schakel.

attachment.jpg

De twee rupsbanden aan elkaar gemonteerd. Je moet wat druk erop zetten om ze in elkaar te klikken maar dat is geen probleem. Ik was wel iedere keer bang dat de schakels zouden breken maar ze zijn sterk genoeg om het te kunnen weerstaan. Het kleine stukje is over als reserve delen vermoed ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het binnen gedeelte waar het aandrijfwiel in haakt

attachment.jpg

En de buitenzijde oftewel het loopvlak.

attachment.jpg

Nu eerst de rupsband gaan weatheren. Dit gaat nu erg gemakkelijk.

Ik zal je rupsbanden eerst maar eens dryfitten of ze er wel mooi om liggen ;)

Ik zal je rupsbanden eerst maar eens dryfitten of ze er wel mooi om liggen ;)

Ja inderdaad is dryfitten erg belangrijk om latere problemen eventueel te vermijden. Ik heb deze daarom ook gedryfit en niet alleen passen ze goed maar hangen ze ook in de vrije gedeeltes iets naar beneden zoals het hoort. Geeft een erg mooi beeld en realisme eraan vind ik.

Daarom heb ik het weatheren eraan al gedaan. Is trouwens ook een goede opmerking omdat ik dit vergeten was erbij te vermelden. Bedankt.

De rupsband is gemonteerd. Deze past er net niet gemakkelijk omheen. Dat is dus perfect. Hierdoor kun je de rupsband er wel netjes rondom op monteren maar is ook lang genoeg om mooi te gaan doorhangen zoals in de foto`s is te zien. Er zitten inmiddels 5 verschillende kleuren in verwerkt. Matzwart,roest,metaal kleur, geel,zandkleur. Voor de verdere afwerking heb ik de rupsband er inmiddels weer vanaf gehaald. Er moet nog wel wat werk aan gedaan worden en ik wil niet de rupsband onnodig belasten door het op en neerzetten van de D9r body. Als alles behalve het hekwerk erop zit worden ze definitief gemonteerd.

later worden de geleide wielen nog eenmaal met zand geweatherd.

attachment.jpg

Met rupsband erop..

attachment.jpg

De raakvlakken van de rupsband heb ik voorzien van metaal kleur. Hier blijft immers weinig tot geen zand aan zitten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zand langs de raam kozijnen.

attachment.jpg

De bouten worden pas bij de eind weathering onder handen genomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Beste Homeghost in feite moet ik niet meer reageren en zeggen dat het er fantastisch uit ziet maar ik ga het toch doen , want het is bij u toch de gewoonte dat een bouwwerk er prachtig uit ziet
m.a.w. ongelooflijk knap ik vind dit enorm goed gedaan
Proficiat
Marc

Dat is een ferme blok op rupsen!
Mooi dat je aandacht hebt besteed aan het vuil rond de ramen, is heel realistisch.

Ik heb dit draadje bijgelezen en wat heb ik er 'n plezier van gehad, zo'n knappe resultaten van zowel de bouw als de schilderwerken. Je weathering is 'top shelf' !

Dit vind ik echt wel een zeer mooi resultaat alvast, maar ben je de brandblusser vooraan vergeten schilderen of komt dat later?
Maar na dit te zien ben ik bang dat ik weet waar het koopspook binnenkort schade gaat maken op de beurzen. In de hoop eenzelfde mooi model te kunnen bouwen maar op dat niveau zit ik nog niet.
benieuwd hoe de bescherming nog gebouwd wordt.

Bedankt allemaal voor de complimenten. De brand blusser moet nog gedaan worden. Er komt nog zand overheen later bij de weathering. Omdat er bij de " arbeid " in droge gebieden veel stof vrijkomt en vooral daar waar deze D9R wordt ingezet is het van belang dat te zien is dat het stof opgedwarreld neerkomt op de D9R. Derhalve kan ik het geheel pas goed weatheren als hij gereed is met de hekken erop. Wat ook de laatste klus dan is in dit gedeelte van het project.

Schitterend resultaat, nog steeds heel mooi om te volgen

Dank je wel Aris.

De twee hydraulische cilinders voor de schuifbak zijn hier gemonteerd .

attachment.jpg

Veel details en prima passing.

attachment.jpg

Voorzien van paintwerk. Bovenin zit verlichting.

attachment.jpg

Volledig beweegbaar althans naar voren en naar achteren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan natuurlijk als laatste onderdeel in de constructie de immense schuifbak. Flink caliber en een genot om te monteren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook hier weer beweegbare onderdelen.

attachment.jpg

In de primer gespoten. Hoeft niet dik erop te zitten.

attachment.jpg

attachment.jpg

In de juiste zand kleur.

attachment.jpg

De eerste stap in de weathering van de schuifbak is om met een brede ruwe kwast het blanke metaal te gaan laten zien. Hier is de meeste slijtage en dus blijft de lak ook niet zitten.

attachment.jpg

Met dikke oude aluminium kleur verf bereik je later mooie eyecatchers erin.

attachment.jpg

Laat de gaatjes zichtbaar voor later..

attachment.jpg

Dit is de bedoeling. Nu gaat het een nachtje drogen.

attachment.jpg

Mannen hier valt weeral wat te leren goed kijken he
Iets anders nu dat is toch een wrede machine he geweldige kit trouwens
Marc

Persoonlijk zou ik eerst de aluminium kleur aangebracht hebben boven op de primer, dan haarlak en dan pas het groen om dat er dan af te halen met de platte borstel.
Benieuwd wat je resultaat zal zijn.

Persoonlijk zou ik eerst de aluminium kleur aangebracht hebben boven op de primer, dan haarlak en dan pas het groen om dat er dan af te halen met de platte borstel.
Benieuwd wat je resultaat zal zijn.

Jazeker zou dat ook een goede optie zijn. Maar ja smaken verschillen :)

Terug
Bovenaan