Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger R/T 1968 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Ok Rebelish je moet nu wel voor ogen houden dat mensen zoals Mr Artex helemaal niks van techniek kennen ( niet negatief bedoelt hoor ) en daarom dat ik het even probeerde beter te verwoorden , ik weet dat ik soms een beetje voor sommige mensen te technisch ga , maar als ik wat verder sta zal ik het hen laten zien
En die mensen hebben dan misschien weer capaciteiten waar ik dan bij moet passen
Nu ik vind het fijn dat je me opvolgt en een goeie reactie geeft op de Dodge het heeft me dan ook wel wat uurtjes gekost om hem nu zover te krijgen , ook weeral dank zij mijn toffe collega's die mij toch zover hebben gekregen om hem opnieuw te doen ( met alle gevolgen die er nog bij kwamen ) gelukkig heb ik mij herpakt
Bedankt
Marc
 
Ja natuurlijk, begrijp ik ook wel.
zelfde met mij bij techniek van Vliegtuigen dat is voor mij 1 grrot vraagteken ^^

En ik ben blij dat je herpakt hebt, ik weet maar al oe goed hoe erg het is om een wagen opnieuw te doen kwa spuitwerken. zelfs ik maak dit nog mee. en dan is het gwn tanden bijten en opnieuw beginnen.
 
Ja ik weet het normaal doe ik zou niet maar die dag ik weet niet wat ik had , maar ok het is voorbij ( als we nu eens geen slechte dag mogen hebben )
Ondertussen is het bij mij al lang vergeven en vergeten en ik hoop bij jullie ook
Nu ben ik al weeral een paar stapjes verder
grt
Marc
 
Tuurlijk Coachke, ik heb er ook niet echt mij druk in gemaakt. en beledigt heb je mij nooit gedaan, dus ik zou niet weten waarom ik kwaad zou moeten zijn.
Ik bedoel iedereen doet zelf wat hij wil natuurlijk, en ja iedereen heeft wel eens zo van die dagen dat ge rap op u paard zit. Dat is gewoon menselijk.
Maar bij deze. ben ik benieuwd naar het resultaat van die dikke muscle car ^^
 
Ok dat vind ik tof , ik ga zo snel mogelijk up-dates plaatsen ,

En nog efkes en dan stoppen we ermee - het was nooit mijn bedoeling om iemand te kwetsen , beledigen of in diskrediet te plaatsen wie ben ik tenslotte om dat te beslissen over and out
Grt
Marc
 
Nu ben ik weer een kleine stap verder , even ter verduidelijking achteraan zaten geen schijven of trommels en vooraan waren er wel iets in die aard op de fusee-as stond de remklauw ( ok dat hoort zo ) maar de remschijf moet er tussen komen en dat was hier het geval niet
Zodus heb ik het dan maar geprobeerd en wel op volgende manier
Het binnenste stuk van de originele Revell velg heb ik zodanig bewerkt dat deze over de binnenkant van het wiel past zodanig dat men toch de indruk krijgt van een schijf te zien , daarna in styreen een klauwke nagemaakt
Nu met het voorwiel heb ik gewoon de klauw van de fusee afgeknipt en ook weer met een binnenkant van een velg aangepast , maar hier ben ik beter te werk gegaan ik heb gewoon een stuk ter grote van de klauw uit de schijf geknipt en zo was het weer echter nu ga ik de klauwen in kleur zetten en de schijf ook en eens presenteren en zien wat het zegt ( niet veel denk ik want ze hebben nog altijd niks gezegd weer zo een Antwerps uitspraakje :laugh: )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila mannekes daar zal het voor nu mee moeten doen ( als er iets is waar je niet aan uit kan vraag het gerust hoor )

Marc
 
Hier zijn we terug , ik heb niet stilgezeten hoor maar allemaal kleine frulletjes gedaan retouchke hier en daar de body voorzien van enkele noodzakelijke decals en opnieuw een laag zeer blinkende vernis gegeven ( doet nu pijn aan de ogen 8) ) het chassis verder afgewerkt komen later foto's van m.a.w. ik sta al een heel stuk verder
Ne gisteren zondag dus ben ik begonnen aan de bougie kabels , zoals gewoonlijk heb ik draad van 0,2mm genomen daar de overpassende isolatie voor gezocht en heb me 8 gelijke stukjes gesneden als bougiekopjes aan de zijde heb ik ook weer kopjes gemaakt maar heb deze in verstek gemaakt zodanig dat deze een hoek vormen van 90° omdat bij de meeste v-8 motoren dat zo is , nu ben ik op zoek gegaan waar de bougies zich bevinden bij zo een Charger motor en ze bevinden zich onder de uitlaat spruitstukken , volgens mij niet aangenaam om bij een echte motor die ingebouwd zit bougie's te vervangen , dus heb ik een beetje geïmproviseerd en op de bewuste plaatsen heb ik gaatjes geboord en daar stukjes kopspeld in gelijmd ( ik had beter eerst de stukjes kopspeld in de draden gelijmd en daarna in het motorblok gelijmd ) ok het is gegaan hier enkele foto's van hoever ik nu sta met de motor

hier een voorbeeld van een bougiekabel

attachment.jpg

op deze beeldenkan je de bougie's zitten


attachment.jpg


attachment.jpg

1 kabel gelijmd


attachment.jpg


attachment.jpg

en nog wat technische uitleg

attachment.jpg
 
Hey Rebelish die zit er standaard in hoor , ik ga nu nog kabelbinders maken om de boel bijeen te houden
Bedankt voor uw reactie en ja er komen nog andere draden bij ik ga gewoon met een foto van de motor erbij zoveel mogelijk draden en kabels erbij maken
grt
Marc
 
knappe charger ... mooie oplossing om de stoffen tapijten weer te geven moet ik onthouden
 
Mooie bougiekabels, leuk patroontje erop en de juiste dikte zo te zien.

Alleen vind ik het jammer dat de aandrijfriem ongeveer drie keer zo dik is als hij zou moeten zijn. Ik denk dat ik in jouw geval zou proberen de volledige aandrijfriem uit één stuk Evergreen strip te maken; dit soort kleine details bevordert de geloofwaardigheid van een modelauto enorm, juist omdat zo weinig mensen zich er aan wagen. Met andere woorden, die kleine details zorgen ervoor dat je model boven de rest uitstijgt.

Ik weet dat de aandrijfriem uiteindelijk niet goed meer zichtbaar is, maar hij zal deels nog zichtbaar zijn en dat zou voor mij voldoende zijn om toch die aanpassing te doen.

Misschien iets voor de volgende keer.

9D0184E.jpg
 
Beste Roy daar heb ik me al dikwijls over gebogen en je hebt me zelfs al eens verder geholpen , weet ge nog , maar nu zit ik hier met een dilemma in die tijd 1968 waren er nog geen platte riemen toen waren het nog echte V-riemen vandaar die dikte maar nu het is min of meer een getunede versie en dan kan het wel versta je en bij mij zijn ze nog niet gelijmd zodus ????? ;)
Bedankt
 
Kan je niet een dunne elastiek gebruiken ter vervanging van de (te dikke) riem? Of is dat helemaal geen optie? Of speelt m'n gebrekkige technische kennis me parten?
 
Het chassis is nu zo goed als af de rest is als de body erop staat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat het erkend word en het verstaanbaar is
 
@Alain dat is inderdaad een optie die ik al eens gedaan heb dank u ik ga nu straks kijken of ik het nog kan veranderen
Marc
 
Ja dat weet ik nog Marc. Revell maakt die riemen en v-snaren altijd op dezelfde dikke wijze.

Dit zijn foto's van het echte blok:

index.php


index.php


index.php


(Copyright sdconcepts.com, educational purposes only, pictures will be deleted upon first request)

Hier jouw versie:

attachment.jpg
 
Ik weet het Roy daarom ga ik het proberen
Maar deze motor van u is wel een volledig getunede versie , zo zal ik het proberen als ik het nog los krijg
de platte riemen zijn maar laat jaren 80 uitgekomen maar ok ik zal straks eens zien eerst mijn kleindochter naar school brengen met de fiets
Marc
 
Deze blok heeft maar 1 platte riem terwijl er bij de mijne twee riemen op liggen maar het is te proberen
Bedankt hoor
Marc
 
Dit is denk ik een zo origineel mogelijke riem:

1968-Dodge-Charger-Engine.jpg


Er is niet veel van te zien, dus misschien niet teveel moeite doen...
 
Terug
Bovenaan