Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger R/T 1968 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Nou jongens.
Mijn persoonlijke mening is het echt top kwa kwaliteit, neen, maar ook niet slecht.
Zoals eerder aangehaald, er zijn wagens op wedstrijden die er slechter uitzien hoor. hey ook mijn wagens zijn niet WOW. ik heb er ook hoor met fouten in de decals. Het gaat erover waar je de lijn trekt waar je zelfs zegt van, zo hier kan ik niet meer beter.

Ik begrijp de 2 kanten ook wel.
En zelf ben ik ook niet iemand die staat te springen om lijntjes te spuiten, zoals coachke eerder zegt verf die los komt enz....
Maar meestal is het resultaat wel beter dan de decals.

Wat ik meestal ook doe, voor ik de decals op het model plaats. Dat is inscannen en uitprinten op een gewone A4. Uitsnijden en zo eens kijken of ze echt wel passen. Ik heb al dozen gehad dat zelf decals veel te lang zijn, en perfect passen. En dan dozen waarvan ze eigenlijk te kort of mismaakt zijn.

Over dat spuiten nog eens. Die tamiya tape ben ik ook geen voorstander van. zelf gebruik ik afplak tape dat ze gebruiken op echte wagens voor pinstriping en noem maar op ( je zal het wel al eens gezien hebben op die programmas over autobouwers ). Ook 3m afplaktape is heel goed. Gewoon goed aandrukken zodat er geen verf onder kan komen en zo dun mogelijk spuiten.
Alsook 1x gespoten niet wachten tot de verf droog is om te tape te verwijderen, je hebt meer kans dat ze gaat afbrokkelen enz...

En als je het wilt doen met decals, kijk dan eens op Spotmodel, die hebben toch wel een pak in hun gamma, voor strepen / alle kleuren en logo's.
Daar zit mss iets in voor u.
Al een paar keer daar besteld en altijd goeie service gehad.
 
Wow bedankt voor uw uiteenzetting en uw steun , maar ik heb opnieuw verf gemaakt en de dodge helemaal afgewassen met alco( hik )hol :laugh: en heb nu eerst het wit gespoten en dan afgeplakt met die rode aflakt tape ik heb wel 0,6mm stripjes gesneden pppffftt serieus werkje , ik ga nu de eerste kleur zetten en HOOP dat het goed komt
En die speciale tape had ik vroeger meerdere gele rolletjes van die was perfect om te buigen en te plooien tot ze plots besliste om die niet meer te maken en nu heb ik die niet meer , die was heel soepel
Het h-is nu afwachten wat het word ik ga nu wat verder doen
Groetjes en ng eens bedankt
Marc
 
Ja hoor die tape die ik gebruik is net hetzelfde als jij zegt, enkel is hij blauw.
Heb ik gaan halen in een autozaak hier in de buurt, niet zo duur.

Ik ben blij te horen dat je het niet opheeft. dit komt wel goed hier met die charger ;)
 
Het is te hopen hoor
En die tape die is heel soepel he , ik heb die vroeger heel veel gebruikt in de tijd dat ik in een Ford garage werkte moest occasies een mooie schildering geven dan verkochten die beter ik heb wat stripings geschilderd in mijn leven maar dan wel 1/1 en nu 1/24
Principe is het zelfde maar de moeilijkheidsgraad ligt nu wel een pak hoger veel meer prutswerk
Grt
Marc
 
Mijne heren ik ben er terug met een volledige nieuwe schildering + geschilderde pinstriping graag uw reactie en ik beloof dat ik me niet meer zal aanstellen zoals gisteren ( nogmaals mijn excuses ) ik was gisteren zo euforisch dat ik even geen kritiek kon hebben omdat ik eindelijk iets gedaan heb dat ik al een hele tijd wilde maken

Hier komt hij


attachment.jpg

attachment.jpg

En is het beter nu ? Of heb ik gefaald ?
Grt
Marc
 
Er hangt nog hier en daar wat restjes tape aan , die moet ik nog voorzichtig verwijderen
Marc
 
Als ik eerlijk mag zijn, ziet dit er een stuk strakker uit.
Knap spuitwerk.
 
Als ik op de rem moet met mijn kritische beschouwingen en tips, laat maar even weten. Al mijn tips zijn echt goed bedoeld en nooit om iemand af te kraken, maar enkel om iemands niveau hoger te krijgen.

Daar gaat 'ie dan.

1. Algemeen: het is zeker een verbetering ten opzichte van wat er gisteren stond. De strip heeft een gelijke hoogte overal, wat er mooier uit ziet.
2. Was het gisteren een 7, is het nu een 8. Om er een 9 of een 10 (vrij vertaald: wedstrijdmodel) van te maken, 'herstel' je de volgende punten:

- De strip vanaf hoogte voorste wielkuip tot aan bumper loopt recht, in plaats van met een lichte curve.
- Onder het kantelbare zijruitje is er een (zij het minimaal) naar boven uitstekend stukje in de strip, die daar dus niet vloeiend loopt.
- De diagonale lijn van de 'z' in de strip is achteraan steiler dan vooraan.
- Boven de achterste wielkuip zit een slordigheidje.
- Voor de voorste wielkuip lijkt de verf niet strak te zijn terechtgekomen.

Daarnaast zitten er hopelijk geen stofjes in de lak, maar zijn de stofdeeltjes die er nu te zien zijn daar gekomen nadat de carrosserie is gedroogd. Ik blijf overigens bij mijn mening dat je deze schilderwerkzaamheden aan de body beter kunt doen na montage of in elk geval uitgebreide dryfit.
 
Dat ziet er in mijn ongeoefende ogen heel goed uit. Zelf zou ik begot niet weten hoe er aan te beginnen en al zeker niet hoe het tot een goed einde te brengen. Strak spuitwerk en striping is specialistenwerk en wat ik hier zie is het werk van een specialist. Dat je eerste poging niet zo goed gelukt was, dat kan maar ik zag er niets verkeerd aan. De autobouwers-ogen onder jullie zien dat waarschijnlijk beter dan mijn fantasie-ogen.

Wel moet ik Coachke een pluim geven dat hij de moed vond om opnieuw te beginnen, ik weet uit eigen ervaring dat zoiets zeker niet makkelijk is maar ook uit eigen ervaring weet ik dat dit soms de beste oplossing is om een supermodel (auto hé, geen vrouw) te maken. Ook al vond ik het eerste spuitwerk goed gedaan neem ik toch mijn hoed af.

Wat het cru zijn betreft, daar zou ik Coachke gelijk willen in geven maar ik heb wel al gemerkt dat mensen uit Nederland veel rechter door zee gaan wat dan wel als cru kan overkomen voor de gematigder mensen uit België. Hopelijk leg ik het goed uit en kwets ik niemand maar ik heb er al langer over zitten nadenken en misschien is het dat waardoor er soms meningsverschillen zijn op het forum?
 
How how Roy er zit nog hier en daar wat tape op omdat de verf nog niet helemaal droog aan het voorwiel zie ik ook maar ik ga straks eens kijken of het geen weerspiegeling is van de doos van de Jaguar waar ie op stond , de rest de Z heb ik met een sjabloon gemaakt en eerlijk wij thuis zien dat niet
En stof dat kan maar ik ga hem toch helemaal met versleten fijn schuurpapier helemaal fijn leggen voor ik er de vernis op leg en veel valt er hier niet meer te passen de voor en achterkant heb ik gepast en alles past mooi zelfs de motorkap ligt als in het echt mooi gelijk
Dus ik zal alles eens bekijken en bedankt voor uw opinie
Marc
 
Wat het cru zijn betreft, daar zou ik Coachke gelijk willen in geven maar ik heb wel al gemerkt dat mensen uit Nederland veel rechter door zee gaan wat dan wel als cru kan overkomen voor de gematigder mensen uit België. Hopelijk leg ik het goed uit en kwets ik niemand maar ik heb er al langer over zitten nadenken en misschien is het dat waardoor er soms meningsverschillen zijn op het forum?

Je hebt ergens gelijk, maar ik wil daar toch een nuancering op geven voordat ik het onderwerp hier laat rusten. Zo kan de achtergrond wat beter worden begrepen.

Ik doe altijd mijn best om genuanceerd mijn mening te geven. De kritiek die ik geef, heeft altijd een positief oogmerk en geen negatief. Zodra het negatief wordt, stuur ik een PM.

Wat van mij uit naar jullie beiden gold, de afgelopen maanden, is dat er aan mijn kant wat frustratie was t.a.v. de reacties die jullie plaatsen ten aanzien van posts van mij. Zowel naar jou toe als naar Marc toe ben ik daarna niet meer actief geweest in jullie topics. Marc heb ik hierover in de zomer een PM gestuurd met uitleg. Nu ben ik dan toch weer in jouw topic actief omdat je echt grote sprongen in denkpatroon, geduld en verfijndheid hebt gemaakt; en ben ik weer in Marcs topic naar aanleiding van Rocknrolla's post. Hoewel de kritiek in dit topic goed bedoeld was, zoals gezegd, kwam ik soms iets te venijnig over. Voor dat licht geërgerde deel heb ik excuses aangeboden; maar de inhoud van wat ik opmerkte, blijft vanuit mij gezien overeind, en heeft mede geleid tot het betere resultaat ten aanzien van de body zoals op de laatste foto's te zien. Daar ben ik dan wel weer erg blij mee.

Ik denk dat we op deze manier beter weten wat we aan elkaar hebben en zie het zelf in die zin als positief. Ik zal dit onderwerp hier nu laten rusten en proberen positief te reageren op wat ik in dit topic zie langskomen. Is alles goed, dan zal ik feliciteren en zeggen dat alles goed is. Als iets naar mijn inzicht beter kan (wat niet hetzelfde is als: slecht is!) dan zal ik tips geven over wat ik als mogelijke verbeteringen zou zien. :)
 
Zoals je het laten horen hebt , helemaal afgewassen met alco( hik hik )hol;) daarna de witte striping gespoten en er daarachter een fijn laagje vernis opgezet
Daarna heb ik op een plat stuk glas een stuk rode afplaktape gekleefd en dan een strip van 0,6mm afgesneden en daar mijn striping mee bedekt dan heb ik een sjabloontje gemaakt voor de Z maar daar zal ik moeten in retoucheren want hier en daar loste het een beetje daarna de auto met een zacht doekje met wederom alcoooo hhhool ( hik hik ) afgewassen en dan afgeplakt eerst de onderste en daarachter de bovenste kleur gespoten en nu mijn decal's kleven en vernissen dan kan hij een hele tijd drogen voordat ik verder doe
grt
Marc
 
Zoals je het laten horen hebt , helemaal afgewassen met alco( hik hik )hol;) daarna de witte striping gespoten en er daarachter een fijn laagje vernis opgezet
Daarna heb ik op een plat stuk glas een stuk rode afplaktape gekleefd en dan een strip van 0,6mm afgesneden en daar mijn striping mee bedekt dan heb ik een sjabloontje gemaakt voor de Z maar daar zal ik moeten in retoucheren want hier en daar loste het een beetje daarna de auto met een zacht doekje met wederom alcoooo hhhool ( hik hik ) afgewassen en dan afgeplakt eerst de onderste en daarachter de bovenste kleur gespoten en nu mijn decal's kleven en vernissen dan kan hij een hele tijd drogen voordat ik verder doe
grt
Marc

Dat klinkt als de juiste methode, die Ron terecht aandroeg.
 
Het is wel enorm zenuwslopend en waanzinnig moeilijk om juist te blijven ge moet uw kopje er goed bij houden maar het loont zich wel
Roy ik moet u nog eens bedanken om me weer even op het juiste pad te zetten ik had het de laatste tijd wat moeilijk en was wat prikkelbaar
ik hoop nu dat het zo mag blijven
Grt
Marc
 
Het resultaat dat je nu hebt neergezet is mijn inziens toch een grote verbetering, ook al is het verschil miniem.
Je zal achteraf blij zijn dat je het gedaan hebt ;)
 
Terug
Bovenaan