@Ed: nee het is echt mooi gedaan door Tasman. Doordat het plastic van Squadron veel dikker is, biedt dat ook niet zo'n mooi doorkijkje. Maar voor wie de Revell-Do17 wil maken, is dat toch wel de geëigende weg.
Overigens verbaasde het me hoeveel vacform-glaasjes er wel niet te verkrijgen zijn. Ik was bij Aviation Megastore en daar stonden letterlijk zeven bakken met in elk zeker een stuk of 70 setjes. Voor schaal 1/72, 1/48 maar ook 1/32 en zelfs 1/24. Ik ga daar de volgende keer zeker eens voor kijken, als ik weer aan een vliegtuig zou beginnen. Volgens mij hadden ze voor jouw Corsair niets, maar daar kan ik me in vergissen; misschien is de canopy van Tamiya zo goed en dun dat het niet nodig is.
@Pascal: merci.
@Pascal: merci.
@Ronald: een vulpotlood hard, dat is inderdaad iets om te overwegen. Ik weet nog niet zeker welke hardheid ik ga nemen voor de belijning, de hardste is misschien te zilverachtig. Ik ga het vulpotlood in m'n opties betrekken, merci voor de tip.
310. De laatste foto confronteerde me met het feit dat twee kabels niet zo zouden hebben gelopen. Het is onbekend hoe deze kant van het vliegtuig er precies uitzag, omdat er geen foto's van zijn. Wel is het zeer waarschijnlijk dat de bekabeling in het zicht zat; maar zeker niet zo hoe ik het had gedaan. Ik heb dat meteen maar hersteld, zodat er een soort kabelboom is en de bekabeling vast zit tegen de wand in plaats van onrealistisch 'rondzweeft':
Overigens verbaasde het me hoeveel vacform-glaasjes er wel niet te verkrijgen zijn. Ik was bij Aviation Megastore en daar stonden letterlijk zeven bakken met in elk zeker een stuk of 70 setjes. Voor schaal 1/72, 1/48 maar ook 1/32 en zelfs 1/24. Ik ga daar de volgende keer zeker eens voor kijken, als ik weer aan een vliegtuig zou beginnen. Volgens mij hadden ze voor jouw Corsair niets, maar daar kan ik me in vergissen; misschien is de canopy van Tamiya zo goed en dun dat het niet nodig is.
@Pascal: merci.
@Pascal: merci.
@Ronald: een vulpotlood hard, dat is inderdaad iets om te overwegen. Ik weet nog niet zeker welke hardheid ik ga nemen voor de belijning, de hardste is misschien te zilverachtig. Ik ga het vulpotlood in m'n opties betrekken, merci voor de tip.
310. De laatste foto confronteerde me met het feit dat twee kabels niet zo zouden hebben gelopen. Het is onbekend hoe deze kant van het vliegtuig er precies uitzag, omdat er geen foto's van zijn. Wel is het zeer waarschijnlijk dat de bekabeling in het zicht zat; maar zeker niet zo hoe ik het had gedaan. Ik heb dat meteen maar hersteld, zodat er een soort kabelboom is en de bekabeling vast zit tegen de wand in plaats van onrealistisch 'rondzweeft':