Nu de Sabre Dog alweer een tijdje afgerond is, wordt het tijd om nog eens een vliegertje open te trekken. Deze prachtige doos kocht ik in Brasschaat over 2 jaar. Ik herinnerde me de "last gunfighter" uit de film "13 days", waar met Photo-Crusaders een spionagevlucht gemaakt wordt boven Cuba.
Omdat er al wat fraais toegevoegd is door Eduard zelf aan deze oorspronkelijk Hasegawa Crusader, heb ik niet mijn gebruikelijke voorraad aftermarket gescoord. Ik vond wel een set decals die bedoeld waren voor de voorganger, en die bruikbaar zijn als ik er een F8-J van maak, wat ongeveer 1 antenne verschil zou maken als ik me goed ingelicht heb. Toen ik echter zag welke mogelijkheden het decalvel van de kit zelf biedt, was dit een beetje vijgen na pasen. Er zitten zelfs kleurrijkere decals bij de kit dan bij het AeroMaster vel. Ik zal eens vergelijken of ze mekaar niet kunnen vervolledigen waar het stencils betreft.
In elk geval al een mooie en gecorrigeerde handleiding. Laten we de kit zelf eens van naderbij bekijken. Het zijn voor mij relatief weinig onderdelen. Er zit verder geen bewapening bij, want een van de internetkritieken is op deze vrij kostelijke kit.
Oei, een stukje er af. Dit was bijna uit de zak in het gras gevallen, zonder dat ik het gezien had.
Ook het glaswerk was losgekomen, gelukkig geen schade aan het doorschijnende deel.
Een mooi en niet overdreven plaatje PE.
Een zakje met Eduard Brassin wielen en een fijne stoel, die veel gedetailleerder is dan die uit de kit, die in twee gesplitst was.
Er zit een figuurtje in de kit. We kunnen ook de wielen eens vergelijken:
Wat overbelicht, maar je kan nog net extra details opmerken op het resin.
De remmen zijn ook vollediger, maar er zal een zaag aan te pas komen, want ze zitten op een massief blokje.
Een Squadron boekje over de Crusader. Niet meteen het modernste wat er over uitgekomen is en bijna allemaal zwart-wit. Toch steeds een goeie kennismaking met het type. Nu nog een versie kiezen.
Laatst bewerkt door een moderator: