Wat we er ook gaan aanhangen, de Eduard MER's zijn vandaag in de bus beland. Dat ging dus nog snel, ik had ze maar vanaf de 15de verwacht.
Ook nu weer is het een mooi pakketje in Eduard-stijl.
Net zoals bij de Sidewinders zit er weer een miniatuurkit in.
Er zitten wel 17 gietblokken in het pakketje, naast een decalvelletje en de instructies.
Bij de drie rekken zitten er weer heel wat kleine stukjes resin.
De drie Multiple Ejector Racks, die blijkbaar wel een andere voorkant hebben. Blijkbaar had het rack dat toen gebruikt werd, MBR genaamd (van McDonnell Bomb Rack), een kleinere voorkant. Misschien pas ik dat wel aan, omdat het niet veel werk lijkt:
[/photo]
(foto
https://www.themodellingnews.com/2018/07/build-guide-pt-ii-gary-continues-to.html, dit is wel een Aerobonus rack met nog wat scratch aanpassingen. Deze build gaat nog heel wat verder dan de mijne, hij zet overal nog rivets bij)
Ik zal optie B moeten maken uit de instructies, al ontbreekt er net het koppelstukje dat je nodig hebt om het rack aan de pylon te bevestigen. Je ziet het op deze foto linksboven. Als Eduard dit niet voorziet bij het extra resin in de kit en ook niet bij de bommenrekken apart, dan maken ze het er wel niet makkelijker op. Dit zal ik dan maar scratchen.
Er gaat heel wat gedecald worden.
Ik heb de vleugel- en Y-pylonen, die al een laag primer gehad hadden, nog wat bijgeplamuurd. Dit wegens ejector marks die aan de buitenkant gezet waren. Stonden ze aan de binnenkant, dan hoefde dit zelfs niet omdat ze dan uit het zicht hadden gestaan.
Het bleek ook dat er aan de buitenkant nergens aanwijzingen waren hoe je de Y-pylonen moet vastmaken. Dit had je al moeten weten in de stap waar je alle onderdelen in de romp lijmt, want er waren vast ergens booraanduidingen in de fuselage. Dit is van buitenaf niet meer te zien. Er staat bij de instructies ook niet bij waarom deze gaatjes dienen, ik heb ze blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ben maar op zoek gegaan naar referentie waar deze pylonen dan vastgemaakt worden op de rechterkant, zodat er geen luiken overgeplakt worden.
[/photo]
(foto
http://www.primeportal.net/hangar/bill_spidle2/f-8k_146985/index.php?Page=3)
Het luik onder de linkse pijl bevat een uitklapbare fan voor de noodgenerator, dus de pylon moet hier boven waar je het gaatje ziet in een luikje dat er op het model niet is. Het voorste luik bevat een tank met LOX. Hierboven in de roundel bar zie je ook een bevestigingsgat. De rechthoekige openingen zijn voor het luchtkoelsysteem.