Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt allemaal voor de lovende woorden. Gelukkig is er nog veel te doen aan haar zodat het project nog lang niet gereed is. Dirk jij hebt mij over de anodes al enige tijd geleden aangeschreven. Destijds heb ik de mogelijkheid bekeken om ze aan te gaan brengen maar de grootte van de schaal houd mij hierin tegen. De anodes zouden erg klein moeten worden om in de schaal te passen. Dan blijft eigenlijk alleen maar de decal over om ze te simuleren. Ook dat heb ik onderzocht. En heb destijds besloten om ze niet aan te brengen omdat de veelvoud ervan in de decals niet te doen was/is.

Ron.

Ach ok, wist niet meer als ik dit bij u had gevraagd, of ander topic, maar ok, zal er zo ook perfect uit komen te zien Ron, geen twijfel mogelijk.

En er is begonnen aan de constructie van de stellingen. De eerste stap hierin is om de wanden te monteren van de loopgangen op het dek. Deze bevinden zich naast en onder de containers en grenzen aan de rand van het dek althans vanaf het looppad.

Gemaakt van L profielen geeft dat het gemakkelijk is te monteren op het dek. Maar het is en blijft allemaal vrij groot.

attachment.jpg

Voor een goede hechting is het belangrijk dat de reeds aangebrachte lak op de lijmplaatsen is verwijderd immers lijmen op verf geeft geen goede hechting.

attachment.jpg

Duidelijk zijn de profielen gemonteerd te zien.

attachment.jpg

Van kade af gezien zien we nu duidelijk wanden..

attachment.jpg

Overzicht met de loopgangen nu op het dek. De binnenzijde is later niet meer te zien omdat daar juist de containers boven komen.

attachment.jpg

Ron.

Erg knap deze bouw! Net vandaag is de MAERSK aangemeerd in de haven van Antwerpen. Mss handig als je er geraakt van foto's te nemen?

Een update van de stelingen. Dit is een flinke klus daar er veel stellingen zijn aan boord. In ieder geval is de eerste zijde gereed en geeft een indruk wat de bedoeling is.

In het wit zijn ze goed te zien.

attachment.jpg

Voorzien van een kleurtje en de reling erbij

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ron.

'

Ziet er zeer netjes uit Ron.
Zo te zien zit daar veel werk aan, is het trouwens allemaal van styreen gemaakt?
En hoe krijg je het voor elkaar om je romp zo netjes te houden?

Veel werk, maar het loont de moeite Ron.
Zou ook wel eens willen weten hoe je de romp beschermd tijdens het meten en passen van de rest,

Ik doe eigenlijk niets om de romp te beschermen.Wel pas ik op dat ik niet met scherpe voorwerpen in de buurt kom van de oppervlakte maar voor de rest doe ik niets ter bescherming. Misschien dat de aangebrachte jachtlak meehelpt. Deze is immers erg hard en bijna krasvast zou ik schrijven maar is wel weg te schuren.

De steunen zijn inderdaad allemaal van styreen.

Ron.

Inmiddels zijn de hoofdstellingen van het achterdek nu geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tussen deze hoofdstellingen komen later de dwarsstellingen gemonteerd welke de containers op hun plaats houden.
De lichtgroen aangegeven lijnen stellen de nog te plaatsen laatste twee hoofdstellingen voor doch deze komen nu nog niet gemonteerd.

Ron.

Omdat het oog ook wel wat wilt plaats ik met deze update de montage van de positie lichten bij de boeg.

De eerste stap was het plaatsen van een verdelerpunt. Op dit punt komen de beide positie lichten bij elkaar evenals de latere lichtpunten voor de voorste container stelling. Derhalve heb ik ook hier mijn rail systeem toegepast voor de voeding ervan.

Eerst maar eens de bakboordzijde..

attachment.jpg

Ledje aan...in het donker geeft de camera er een halo omheen..

attachment.jpg

Stuurboordzijde erbij met het gemonteerde ledje aan..

attachment.jpg

attachment.jpg

Toen ik op het bovenste dek stond aan de voorzijde heb ik deze foto genomen.

attachment.jpg

Op de kraan aan langszijde van de romp heb ik deze nog genomen.

attachment.jpg

In de stuurcabine van de kraan is deze overzichtsfoto genomen. In het echt geeft deze kijkhoek in mijn hobby kelder een flinke impact..

attachment.jpg

Ron.

Dit heeft zeker iets speciaals, toch iets om in mijn toekomstige projecten rekening mee te gaan houden.

Dank jullie jongens. Nu nog de ledpunten gaan omlijsten zodat ze niet meer opvallen en de lichtschijn verdwijnt.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan