Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt toch nog aardig wat keuzes als ik het zo lees.
Mocht je freeswerk overwegen kun je altijd eens in contact treden met Christophe.
Voor de Creole heb ik ook een aantal zaken laten frezen, die ik op de ledendag ga krijgen :).
Wat ik tot nu toe gezien heb van hem is het vakwerk.
 
Klopt maar het is enorm veel werk en bijna ondoenelijk om het te gaan frezen. Het zijn enorme aantallen die dan gefreesd moeten worden(kijk maar naar de " echte containers". En dan worden het toch wel veel sleuven frezen..zeker op deze schaal.
Daarom ook dat het begrijpelijk is dat de prijs hiervan hoog ligt.Althans naar mijn begrippen.

Ron.
 
dat is inderdaad een groot bedrag ron :(

uit printen op papier en rond piepschuim doen is zeker niets mis mee denk ik.

mischien vallen er nog wel ideetjes uit de bus ;)
 
Het is in ieder geval wel stevig omdat onder het papier dus styreen materiaal op het piepschuim dan wordt aangebracht. Uit resin gieten is ook een idee maar geeft ook denk ik wel veel kosten. Hoewel op de foto misschien niet goed te zien is het best wel een oppervlakte van het aantal containers ( ca. 123 x 23 centimeter) als blok verdeeld over de twee dekken.

Maar het is allemaal erg goede input :)
Dus daarvoor bedankt.

Ron.
 
Zo en eindelijk zijn alle stellingen nu geplaatst. Dit was best wel een mega klus en erg saaaaiiiiiiii......maar ze moesten er nu eenmaal komen.

En het opent nu de weg naar de laatste stappen in dit project alweer.

Eerst een overzichtsfoto.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het voordek met alle stellingen op het dek.

attachment.jpg

Het achterdek met de stellingen. Let op dat de laatste twee stellingen nog ontbreken. Dat komt omdat ik deze nu niet kan plaatsen vanwege de nog aan te brengen verlichting later van deze posities. Ik kom er anders niet meer bij om het soldeerwerk te verrichten.

attachment.jpg

Vanuit een andere hoek.

attachment.jpg

Andere hoek van het voordek.

attachment.jpg

Overzicht.

attachment.jpg

Met de reddingsboeien aan de relingen. Ik wil met en met nog proberen om er de witte lijnen op te krijgen. Schilderen durf ik niet omdat er anders misschien iets scheve lijnen op komen. Daarom dat ik er lijntjes op wil aanbrengen van decals. Maar komt wel goed.

attachment.jpg

Vanaf de kade in het droogdok(nog)..

attachment.jpg

attachment.jpg

De nu komende tijd wordt dus besteed aan de grootste eyecatcher van dit project. De containers met hun tussen stellingen.
Het gaat spannend worden nu richting het einde..

Ron.
 
Mooie foto's Ron, toont goed hoe imposant dit schip is.

Veel succes met de containers, ik ben benieuwd naar je aanpak.
 
Ron, dit schip is machtig gewoon.

Echt prachtig dat je hem zo ver al hebt gekregen.
modelbouw tot de zoveelste macht :-)
 
Dank jullie jongens. Er rest niet zoveel meer in onderdelen (nog twee ) maar het voorlaatste onderdeel zal wel het " gezicht " eraan gaan geven. Ik wilde eerst de dwarse stellingen gaan maken voor de containers maar deze kunnen ook gelijk ermee op gaan. Daarna nog de " standaard " en het is geschied. De standaard kun je eigenlijk niet zo noemen omdat deze slechts twee " kussens " beoogt onder de romp. Wel gemaakt van balsa met een kern van Styropor en bekleed met waarschijnlijk zwart vilt of stof. Maar eerst nog de containers.

Ron.
 
zéér mooi schip, daar kan ik nog veel uit leren.
te bewonderen op de eerstvolgende ledendag ?

grts

johan
 
Mmmja het is voor mij best wel een afstand vanuit Limburg. En ik ben erg druk de laatste tijd met bepaalde dingen.Derhalve dat ik wat meer op de achtergrond de laatste tijd ben. Heeft alles met schepen te maken.Maar nog te vroeg om te juichen danwel openheid te geven.Het moet allemaal eerst lukken.

Ron.
 
De eerste stap in de laatste stap.

De kraanruimte is nu definitief gesloten.

Gemaakt van MDF en bekleed met styreen middels bisonkit.

attachment.jpg

Close up laat de verlijming zien ervan.

attachment.jpg

Een dryfit laat de positie zien.Hierbij wordt dus de kraanruimte afgesloten welke aan de binnenkant zit.

attachment.jpg

Van bovenaf in de kraanruimte al zie je helaas bitter weinig ervan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Definitief geplaatst.

attachment.jpg

Bij het origineel bestaat de dwars ligger uiteraard uit profielen. Doch eenmaal de containers geplaatst is dit niet meer te zien. Dus daarom ook dat ik mij hiermee enorm veel werk bespaar. En wat je niet ziet hoef je ook niet te detailleren.

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende stap bestaat uit het gaan aanbrengen van de vele oranje/gele ledjes voor de loopgang.Dat is altijd leuk werk.

ROn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan