Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi hoor ron al het harde werk word beloond en het ziet er erg goed uit zo met al de lichten er op 8)

Mijn dank. Inmiddels heb ik een nieuwe uitdaging en ik ben ermee bezig om de voorbereidingen te treffen. Als ik aan het tekenwerk ga beginnen zal ik het nieuwe project introduceren. Een hele andere wending waar ik al lange tijd naar heb uitgekeken. Nog even geduld...:)

Ron.

Je maakt ons nieuwsgierig Ron, maar wat het ook wordt......uit jou handen weer een super model waarschijnlijk.

Fred

Het ziet er prachtig uit, ik volg in stilte maar vind dat je magische handen en ideëen hebt en heel vindingrijk in het zoeken naar passende oplossingen, voor details, met soms verrassende materialen. petje af!!!

We zijn in blijde afwachting dus.

Heb je al een idee wat je met de containers gaat doen Ron?

Fred

Ik denk dat ik de container stapels eerst uit een geheel maak(een blok tussen de stelling per rayon) en dan deze aan de buitenkant ga voorzien van een containerlook.
Natuurlijk wisselend zodat het geen groot blok wordt.

Ron.

Ron waarom een L profiel en geen T, geeft toch steun aan voor en achterzijde van container, of werden de containers ook aan elkaar geborgd?

Ron waarom een L profiel en geen T, geeft toch steun aan voor en achterzijde van container, of werden de containers ook aan elkaar geborgd?

Inderdaad aan de achterzijde worden ze geborgd middels flinke stangen (kruislings). Verder is er aan de achterzijde van ieder containerblok een looppad voorzien.Derhalve de ruimte ertussen steeds.

Goede vraag overigens.

Ron.

Mooie vorderingen Ron, je zult al bijna aan de containers moeten gaan beginnen.

Hoe zit het nu met je nieuwe project? Het is al eind van de week geweest....

Ja klopt Wim. Ik moet nog even de tijd iets gaan rekken. Niet zozeer voor het nieuwe project maar eerder voor wat er waarschijnlijk rondom heen mee gaat. Als dat eenmaal geregeld is dan plaats ik het. Als het gaat zoals de planning is is het zeker voor mij opzienbarend. In ieder geval hopelijk in de loop van deze week.

Ron.

kan je geen containers laten frezen ron met een cnc maschiene in plastic cart ?

de kost prijs weet ik niet maar je kan het mischien eens bekijken ;)

Er bestaan plastic cards (zoals Evergreen) die de perfecte styreen platen leveren met de juiste groeven erin op schaal. Doch deze kosten ca. 7 euro per stuk. Gezien de oppervlakte wordt het een dure bezigheid van ongeveer een euro of twee honderd. Dat gaat mij helaas te ver.Freeswerk zal dan ook snel in die richting gaan ben ik bang (gladde styreen plaat x aantal x freeskosten).Daarom dat ook de modelbouw bedrijven kiezen voor papieren opdruk(heb info ingewonnen bij een Pools modelbouw bedrijf voor schepen) geseald met UV bestendige blanke matte of zijdematte lak.

Hoewel ik nog niet toe ben aan de containers komen ze nu wel een beetje in zicht. Dus de discussie mag langzaam ( :) )op gang komen voor de keuze.

Tot nu toe ben ik nog overtuigd van de eenvoudige oplossing.

Kern van piepschuim bekleed met abs plaat en aan de buitenkant voorzien van containeropdruk geprint op papier en geseald met UV bestendige blanke lak.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan