Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een mooie indeling van de containers en die pijpdelen zijn een leuk detail.
Ben wel benieuwd naar je andere methode van details aanbrengen op de containers.

Ook helemaal niets mis mee zo!
Mooi om te zien hoe groot de oppervlakte is zo met de indeling van de containers.

Ik zeg: Goed bezig Ron.:yes(1):

Fred

Dank jullie jongens voor de complimenten. Ik wilde proberen om extra detail aan te brengen door op de containerblokken verschillende houten blokken extra op te gaan lijmen. Maar dit wordt te moeilijk om te gaan doen. Niet voor de blokjes maar voor de printen. Ik heb het geprobeerd in dryfit. Doch de printen komen altijd iets verkeerd uit en dat kost veel inkt en papier. Dus de printen moeten dan worden uitgebreid met een overlapping voor de extra losse containers. Dat ziet er erg rommelig uit en geeft dat het strakke resultaat van de blokken teniet wordt gedaan door de rommelig overkomende losse delen daarop. Ik laat dit dus maar wijselijk achterwege want ik wil de lijn niet gaan verstoren...

Een kleine aanvulling...

De bekleding van de container blokken is in volle gang hier..de printen worden erop gelijmd met witte houtlijm verdund met water.

attachment.jpg

De uiteinden van de blokken worden voor de zekerheid voorzien van de dekkleur alhoewel je het eigenlijk niet ziet.

attachment.jpg

Deze constructie wordt erg intensief gebruikt zelfs voor het drogen van de containers.

attachment.jpg

Het nu nog lege containerdek.

attachment.jpg

Nu het achterdek voorzien is van de containers zijn deze foto`s wel op hun plaats. En deze zeggen meer als woorden denk ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zit er nog allemaal als dryfit op.

Nu naar het voordek..

machtig, in elk geval.
ga je het voordek ook maken uit blokken van alle maal dezelfde containers ? of breng je er wat meer kleur in zoals bij het eerste blok dat je gemaakt hebt.

vgr
Marc

Dank je wel. Het einde komt voor mij bijna in zicht in dit project omdat de resterende klussen niet erg ingrijpend meer zijn. Nog de containers voor het voordek maken en de standaard( niet echt een standaard eerder een rustplek) en dan nog enkele kleine dingen zoals een lichte verwering.Ik schat in dat er nog een tot anderhalve maand werk aan is.Mag ook wel na bijna 2 jaar en 2 maanden ongeveer.....

En de start is gemaakt met de laatste grote klus in dit project,de montage en constructie van de containers voor het voordek.

attachment.jpg

Nog een foto van het achterdek zoals het er nu uitziet.

attachment.jpg

En nog weinig speling tussen het verhoogde werkblad nu...:)

attachment.jpg

Dit is weer zo'n project dat je moet zien om het te geloven. Ik ben er zeker van dat als dit model ergens afgewerkt staat, dat niemand gaat geloven dat het met "isomo" en balsa gebouwd is.

Gelukkig hebben wij hier het genoegen om dit meesterwerk stapje voor stapje te mogen volgen.

Werkelijk prachtig Ron, diep respect.

Het gaat opeens heel hard voor mijn idee :), daar zal de massa van de containers wel debet aan zijn.
Wordt een heel mooi schip Ron en die verlichting is subliem.

Mijn dank jongens. Ja het gaat nu snel richting het einde hoewel er nog wel dingen aan moeten gebeuren.Maar de uitdagingen erin zijn geweest....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan