Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het eerste blok is klaar. Ik zal eerst foto`s ervan plaatsen en dan ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.natuurlijk zal niet iedereen ervan gecharmeerd zijn maar dit is in mijn ogen de enigste oplossing ervoor.Dit is al erg moeilijk om alles aansluitend te krijgen. De prints zijn erop gelijmd met witte houtlijm zodat de prints goed verschuifbaar zijn tijdens het aanbrengen en het niet zo vlug droogt. En het werkt niet door in de kleuren omdat het op waterbasis is.Verder heb ik daarna het geheel geseald met matte lak op oliebasis om verkleuring te voorkomen.Ze zitten verder goed vast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo nu ben ik benieuwd..

mooi hoor... ga je ook 20" containers erbij zetten of allemaal 40"? en mischien eens denken aan de deuren? of ga je het zo laten? in ieder geval, knap gedaan...

Het blok staat er nu los op. Als mogelijk (nog uitzoeken)en nodig kan ik alsnog verdere details aanbrengen.Ik ga wel bij de boeg 20" containers plaatsen( twee stellingen) gewoon omdat het kan. Daar zitten verplaatsbare stellingen voor.

Ron, op zich zijn de containers keurig gemaakt, daar zal ik niets over zeggen.
Afgezet tegen de rest van het schip zie ik wel een verschil: het schip is in mijn ogen verder in details uitgewerkt dan de containers, dat valt nu in mijn ogen best wel op. En gezien je eerdere posts weet je dat volgens mij zelf ook wel. Je moet gewoon doen wat voor jou haalbaar is, en dan bedoel ik het niet bouwtechnisch ;), want dat zit wel goed.

Klopt Wim. Het ligt in mijn bedoeling om de containers ( als mogelijk ) later te voorzien van deur stangen en verschillen in hoogtes (laadvloer) .

ik vind het best goed hoor ron maar had je de deuren er niet ineens bij op kunnen printen ? om de deurstangen er nu alemaal nog op te maken en te schilderen lijkt me wel heel omslachtig.

ook is de verf van je printer bijna op want er staan best veel strepen op de containers. mischien eerst andere verf in je printer steken ;)

ik vind het best goed hoor ron maar had je de deuren er niet ineens bij op kunnen printen ? om de deurstangen er nu alemaal nog op te maken en te schilderen lijkt me wel heel omslachtig.

ook is de verf van je printer bijna op want er staan best veel strepen op de containers. mischien eerst andere verf in je printer steken ;)

He he..:) zijn de spuitopeningen die een beetje verstopt zijn. Maar eigenlijk is het een meerwaarde vind ik. Geeft een beetje er een wafelstructuur in. Daarom dat ik het er (nog ) niet schoonmaak....:). De cassettes zijn nog driekwart vol. Zeer goede opmerking!....he he

Met alle respect Ron maar de containers vind ik niet mooi. ( Sorry :( )

Ik heb eens een container gemaakt van IGSHANSA en die vind ik veel mooier van print:

IMG_0068.jpg

IMG_0072.jpg

Zoals je kan zien zijn die qua print gewoon veel mooier, en in 5 minuten gemaakt. Maar ja om nou al die containers zo te maken zou wel erg veel tijd in beslag nemen.

Maar als je deze containers ontleed en op een vel uitprint en dan jou werkwijze aanhoud is het gelijk een stuk mooier. ( Althans in mijn ogen;) )
Ook hoef je dan geen stangen te maken want die zijn dan ook geprint.
Verder print je met een inkjet wat de strepen geeft wat ook weer niet zo mooi is.
Ik heb een laser kleurenprinter staan dus wil je graag helpen met mooie prints als je dit zou willen. ( PB maar dan ;) )

Pffff, commentaar op de meester geven valt niet mee......

Fred

Ach Fred....je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen. Zou ook saai worden als we allemaal alles tegelijk mooi zouden vinden. De deurstangen ga ik er misschien toch later als extra detail op aanbrengen,dat zal dan wel nog mooier staan omdat deze dan op/tegen de containerdeuren aankomen. Mits ik mij daartoe tegen die tijd op kan inzetten. Wat betreft de strepen...ik vind dit eerlijk gezegd wel iets hebben. Het geeft het anders streepvrije oppervlak hierdoor ietjes meer de waaiervorm erin.

Maar eigenlijk moet eerst minstens een geheel dek met de containers voorzien zijn om een volledig oordeel te kunnen geven,ik ben mij dat bewust.
Bedankt voor je genereuze aanbod in ieder geval :)

Ik heb in mijn modelbouw carriere geleerd dat meestal het totaalbeeld de impressie geeft die je eraan wilt geven. Dus jouw kritiek vind ik een prima aanvulling.

Knappe vorderingen Ron, maar ik moet Fred hier gelijk geven wat de containers betreft.

Het is en blijft jou model Ron en jij moet er tevreden mee zijn!
Ik respecteer jou besluit en mocht je willen kan je me toch nog een PB sturen;)

Fred

Zie ik da verkeerd, of ligt het aan de foto, maar de containers aan de buitenkant zien er net iets dunner uit dan de andere, en de witte aan de binenkant hebben precies een net iets te dikke uitvoering. Het gaat hem inderaad om het totaalbeeld, als eens alle containers erop staan zullen we een beter zicht hebben, al moet ik ook spijtig genoeg toegeven dat de containers die the - Mouse (Fred) voorstelt een net iets betere en realistischer weergave hebben, moet met een paint prog. of Photoshop perfect uit te knippen en combineren zijn in allerlei samenstellingen. Trouwens het is zoals je reeds aanhaalde, je kunt geen ervaring genoeg opdoen, en jij hebt er met bakken!!! Daarentegen zijn wij misschien maar groentjes.

Voor de rest, Petje Af!!! Je maakt er een meesterwerk van waar velen maar van kunnen verwateren.
Doe zo voort Ron!!!

Grts. Lassie.

De enigste die afwijkend van maat zijn zijn de middelste. Doch dat is/was ook de bedoeling omdat deze bij het origineel ook voorkomen. Daarbij komt het mooi uit ivm de passing op het dek. Je ziet bij het origineel ook afwijkingen in hoogte van de containers. Inmiddels (zal later blijken)heb ik het voorlaatste laaddek voorzien van een lading vracht welke ook bij Maersk is vervoerd. Deze bestaat uit open containers welke gevuld zijn met dikke en vette pijpen voor een raffinaderij.Erg leuk om te maken overigens. De rest van de toekomstige containers zullen afwijken van de eerste 4 bulken in hoogte en belading.

Een update van de vorderingen voor de containeropbouw...

Als eerste heb ik de bodemstukken gemaakt uit 1,5 mm balsahout. Dit om kosten te sparen en om gewicht te besparen.

attachment.jpg

Daarna de befaamde styropor blokken voorzien van deze bodemstukken met montagekit.

attachment.jpg

Uiteraard gevolgd door de zijwanden te bekleden hiermee.

attachment.jpg

Een dryfit geeft deze indruk weer..

attachment.jpg

Uiteraard gevolgd door het bekleden van de zijkanten ermee.

attachment.jpg

Nadat alle delen waren voorzien heb ik met met een dryfit alles erop gezet en het ziet er best wel goed uit nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En omdat het gewoon kan heb ik in het laatste laadblok flinke en loodzware pijpdelen aangebracht. Deze zijn bedoeld als voetdelen voor een platform.Maersk werd hier flink voor betaald omdat ze enorm zwaar zijn. Bij de gewichtsverdeling bleek dat de containervracht zwaarder is als deze delen daarom de plaatsing in het laatste blok.

attachment.jpg

Inmiddels heb ik een manier gevonden om extra detail aan te brengen in de container stapels. Dit is de volgende stap nu bij het achterdek.

Hallo Ron, ze ziet er al mooi uit, met die reusachtige containers ;) van balsa kan je het resultaat al voor je zien, gewoon prachtig!!!

goe bezig. ik kijk er nog alle dagen van op , zeer mooi !!!!!!!!! en dan die details, ongelooflijk echt, ik ga soms eens boten spotten in Terneuzen en dan zie je pas hoe realistisch uw boot is nagemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan