Net nog wat afwerking gedaan.
De snuit moest nog gespoten en ik wou de donkere kleuren op de airintakes spuiten en er niet de decals voor benutten. Ook de punten van de staartvinnen moeten nog rood.
Dat wil dus zeggen afplakwerk.
Ik heb dikke vingers. Dus ik was al snel aan het klooien op die tamiya tape te plaatsen.
Daarom heb ik een kleine schroevendraaier genomen en een kleine inbus (gereedschap dat soms bij kleine dingen zit, is ook goedkoop, iedereen kent het).
Daarmee kon ik de stukjes tape wel beter plaatsen. En met het platte deel van het schroevendraaiertje kon ik de tape goed in de hoeken duwen en aandrukken.
Ook de kleine openingetjes niet vergeten. Ik zag het toevallig, gelukkig.
Goed proberen aan te drukken in de kleine hoekjes, de schroevendraaier was weer handig.
Bij mijn F105 had ik overspray, dat wou ik nu vermijden.
Ik nam papier, kleefde wat tesa zodat een randje zichtbaar bleef en kleefde daarmee het papier op de tamiya tape. Goed kijken dat ik niet weer mijn reeds verrichte spuitwerk raak met die tesa tape.
Het spuitwerkresultaat is niet perfect.
De neus is niet heel scherp, tape niet tegoei aangebracht, sloot niet goed af.
Op die airintakes een paar scherpe randen door het spuiten.
En natuurlijk, alles gespoten na het weatheren. Het ziet er veel te nieuw uit. Dat moet ik ook gaan oplossen.
Komt bij dat ik niet weet hoe ik die donkere vlakken moet gaan verweren.
Zo op korte tijd tamelijk wat gedaan gekregen, maar nu is mijn verlof om en wacht het werk buiten ook nog eens.
Groeten