Wat klein spul dit keer, maar eerst even op de wielen gezet om te checken in hoeverre de auto "recht" is: zowel de voorophanging als de achterwielophanging zijn eigen fabrikaat!
Ik ben voor 99,9% tevreden...hier en daar wat afstellingen en een kleine afwijking in de wielbasis. Ik dacht dat ik nu van het gezeur van een incomplete kit af was, maar ik kwam nog wat tegen: een aluminium voorvelg is geleverd met een juiste voorkant maar met een achterkant van de achtervelg!
Uit die achterkant moet ik dus een schijf van 2,5 mm halen en de delen dan weer op elkaar lijmen met epoxy!
Nu is het tijd voor de rooster van de luchtinlaten
Dat plankje met die gaten wordt op de luchtinlaat gezet. Het gaas dat bij de kit is geleverd ziet er afschuwelijk uit dus ik heb besloten om gaas te gebruiken van Tameo (1:43). Het is redelijk stug en dat moet natuurlijk wel gevormd worden.
En doen we dus zo: om een pons met een bolle kop wordt het gaas erom heen gevouwen en dan strak getrokken.
De ring wordt met epoxylijm vastgezet en dit heb ik 36 uur laten uitharden. Daarna met slijpschijf het overtollige resultaat verwijderd
Dit is dan het resultaat ongemonteerd
en hier gemonteerd. Ook zie je wat verstevigingen lopen tussen motor en monocoque. Het is nu tijd om het soldeerstation uit de kast te halen om de koelers in elkaar te zetten.