Alles loopt lekker vlot...met dit project heb ik tegenslag na tegenslag gehad maar nu lijkt het achter de rug te zijn ( kijkt schichtig om zich heen naar ongeverfd hout om af te kloppen) Dit wordt ook een spannende fase: past alles wat ik zelf en anderen gemaakt hebben. M.n de versnellingsbak is een gok omdat deze voor 60% gescratcht is en alle bevestigingspunten van foto's en tekeningen afgehaald moest worden.
Maar allereerst de luchthappers voor de remmen. Deze zijn gemaakt van echt glasfiber
en is erg dun....ongeveer 0,5 mm
Ik heb de vormen met een figuurzaag eruit gehaald en ik heb een aantal mm ruimer gezaagd om de epoxy lijm meer "vlees" te geven.
Het slijpen van de overtollige randen ging bij de eerste fantastisch, maar de tweede.........
.....daar sleep ik zo doorheen, het is zo dun
Maar met epoxy was het vrij snel weer opgelost.
Hier zijn de motor en versnellingsbak aan elkaar geklonken ......en het paste allemaal!
De achtervering
de aandrijfassen
met hele kleine boutjes en moertjes
Hier zijn de veren en assen geïnstalleerd....
en de achterwielophanging zit ook helemaal goed, want dat was ook nog de vraag omdat de tuimelbevestiging zelf gemaakt is . Verder past de naaf ook uitstekend, die is door een bekende van mij gedraaid. Volgende stap is de achtervleugel en het "huwelijk tussen monocoque en motor.