Ik ben direct maar eens aan 't werk gegaan met wat onderdelen die toch op de nominatie staan voor een gedaante wisseling.
De voorklep van een F40 van Kyosho is het slachtoffer geworden, want die is mooi glimmend zwart.
Voor het proefje wat ik wilde gaan doen, heb ik met tape twee banen gecreëerd die behandeld gaan worden.
Beide banen heb ik met het chroompoeder bewerkt, dit door middel van wattenstaafjes.
Op het laatst met een doekje de banen in de lengterichting opgewreven, hierdoor wordt de chroomkleur wat egaler.
Dit zijn wel heel erg moeilijke kleuren om te fotograferen, op de ledendag is dit beter te zien met eigen ogen.
Ik heb twee banen gemaakt om uiteindelijk het verschil te zien, wat er gebeurt, wanneer je dit gaat sealen met blanke lak.
De helft van de klep heb ik dus helemaal afgetaped en daarna in de hoogglans-blankelak gespoten.
Het gaat er om spannen hoe dit goedje zich houd en hoe het eruit komt te zien met de blanke lak.
Zoals ik het nu bekeken heb, zie ik verder geen reacties met de blanke lak.
De kleur van het chroom wordt iets doffer, lijkt een beetje op gepolijst aluminium, maar wel egaler van kleur.
Dit kan misschien nog bijtrekken wanneer de klep gepolijst wordt.
Met een zwarte deur heb ik ook nog een proefje gedaan, maar dan met matte blanke lak.
Dit ziet er ook erg interessant uit, chroomkleur is totaal verdwenen, maar lijkt nu op geborsteld aluminium.
Vind ik persoonlijk erg mooi omdat ik het laatste half jaar veel met matte kleuren werk.
Dit zou een mooie manier zijn om zeer strakke alu-strepen te zetten op een model. (het is maar een idee!)
Nu was ik toch bezig met het spuiten van deze onderdelen, dus heb ik nog een paar dingen opgezocht voor de demo polijsten.
Deze dus ook in de blanke lak gespoten en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo netjes gespoten als nu.
Wanneer ik normaal zo een model zo spuiten, zou ik helemaal niet over polijsten denken, ha, ha!!
Maar goed, mijn handeltje staat klaar voor 10 maart,.......Edegem, her we come!!!
Ondertussen ben ik natuurlijk ook nog met mijn LM bezig, want die moet ook mee.
Maar zoals altijd bij mijn projecten, veranderd er weleens het één en ander aan het uiterlijk.
Ik zit nog wel eens vaak te passen en te meten met allerlei onderdelen en zo ook nu met de wielen.
Door een soort uitwisselingsprogramma in mijn onderdelenlade kwam ik deze kombinatie wielen op het spoor.
Ik had nog een setje velgen liggen van Red Run die ik kombineerde met de banden van de spaakwielen.
De binnenvelg moest je eigenlijk spuiten, maar ik heb ze gepolijst, wat een fraaie kombinatie opleverd.
Althans, dat vind ik, en ik denk dat ik deze ga gebruiken, staat wel stoer.
Nou, ik hoor het wel wat jullie er van vinden, ben benieuwd!!