Nog eens bedankt voor de hulp
Ron schreef :
Als ik het zo zie trek ik 3 conclusies
A; het schaal model is niet correct op schaal en hebben ze hier en daar een steekje laten vallen qua maatvoering.
B; Je louvres zitten te hoog.
C; Je bult is te breed
Ik blijf erbij dat de meeste onderdelen van deze wagen van een standaard Ferrari zijn met een enkelen aanpassing die niet van invloed zijn op de basis vorm zoals bijvoorbeeld, de breedte of hoogte van de onderdelen.
Daar van uitgaande denk ik dat de fout in de louvres zitten,dit kan zijn van te hoog zitten, formaat louvre niet goed en of de ondelingen afstand van deze dingen zijn niet goed?
Dat zijn mijn gedachten hierover zonder een kilo foto`s en model voor mijn neus
Ron
A, tja, het is een die-cast auto hé, men heeft hier en daar een loopje met de maten genomen. Ook omdat dit geen modelbouw is, maar een "klik en schroef" model waarbij ge enkel de bijgeleverde schroevendraaier nodig hebt om hem helemaal in elkaar te steken. Men heeft dus een aantal toegevingen gedaan, een voorbeeld hiervan is de "treeplank" onder de deuren, omdat Pocher die in 2 delen heeft gemaakt zit daar een grote kier die er niet hoort te zitten.
B, de positie van de louvres is correct, althans qua hoogte, bij de 1/1 zitten ze nog iets verder naar buiten, ik schat zo'n 2 tot 3 millimeter op mijn model.
Op deze foto is te zien dat de binnenste louvres verder naar buiten zitten dan het midden van de binnenste koplamp :
C, de bult is inderdaad te breed, en hij is ook niet lang genoeg. De bulten worden dus opnieuw gemaakt of aangepast.
Deze wagen heeft eigenlijk flink wat verschillen t.o.v. een standaard F-40, oorspronkelijk is hij gebouwd als een F-40 LM, en dan ook nog eens als IMSA versie, daar zijn maar 2 stuks van gemaakt. De Beurlys is dusdanig verbouwd dat Ferrari niet toelaat dat er nog Ferrari schilden of emblemen op de auto zitten. Zelfs het F-40 logo, dat in de rechtse steun van de achtervleugel was "gestantst", heeft men moeten weg werken. En dan spreken we alleen nog maar over de aanpassingen aan de body.
Nog een foto gevonden waarmee ik het kan uitleggen :
Op de foto is duidelijk de lijn te zien die tussen de standaard-deur en de verbreding zit. Waar die lijn loopt, zitten de zijramen. Trek die lijn (rood) door tot over de voorklep en ge ziet tot waar de voorklep bij de standaard loopt. Trek de lijn (groen) vanaf de verbreding door tot over de voorklep en dan ziet ge tot waar de aangepast voorklep loopt. Het stuk tussen de blauwe lijnen is dus de verbreding die op de voorklep is gemaakt :
"Wet Sellery"