Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor wanneer komt die 1/1 zelfbouw eraan?
Pfff, het is echt niet leuk om een auto te bouwen, als ge er zo weinig verstand van hebt als ik.
Vandaar dat ik enkele misschien wat rare vragen ga stellen :
Effe een foto van Peperbus geleend :
1. Op de foto is goed te zien dat er aan elke kant 4 buizen uit de motor komen, die 4 buizen gaan over in 1 die aangesloten is op dat ronde grijze ding. Wat is dat ronde grijze ding ?
2. Uiteindelijk lopen die 4 buizen over in telkens 1 uitlaat, waar is dat zwarte ding bovenop en het middelste uitlaatgat voor ? En waarom loopt dat naar het middelste gat ?
3. Dus effe samengevat : 4 buizen uit de motor worden 1 uitlaat. Maar de Beurlys heeft 2 uitlaten aan elke kant, (een grote en een kleinere) mag ik daaruit afleiden dat de 4 buizen uit de motor telkens 2 uitlaten worden ? Of kan het zijn dat die kleine uitlaten dezelfde functie hebben als de middelste bij een gewone F-40 ?
Nog een foto van Peperbus :
4. Wat zijn die rechthoekige zwarte dingen ? En waar dienen ze voor ?
5. Wat zijn de zilverkleurige rechthoekige dingen ? En waar dienen die dan weer voor ?
En als laatste :
6. Bij de versnellingsbak van de F-40 loopt er een buisje aan de zijkant over heel de lengte van de versnellingsbak, wat is dat buisje ? Waar dient het voor ? En vind ge zo'n buisje op elk van dit soort versnellingsbakken ?
"Wet Sellery"
hier komt eenstuk buis dat vanaf dat zwarte ronde gat met roosterje naar de compressorzijde van de turbo gaat.
Heel fel bedankt voor de mooie uitleg Tomas
Ik had ook zo'n vermoeden, ik denk dat het die rode geribbelde buis is die zichtbaar is op de foto's.