Nog even een update voor de werk-week begint. Veel is er (nog) niet gebeurd, maar ik ben eruit hoe ik de verbreding van de zijkanten van het interieur ga aanpakken. Met de ombouw naar een spider heeft men die zijkanten verstevigd en zijn ze dus een flink stuk dikker geworden. Ik schat dat ze nu zo'n 3 tot 4 keer dikker zijn als bij een gewone F-40.
Op deze foto heb ik stukjes karton langs de plaatsen gelegd tot waar de verbreding komt. De kleine "balkjes" die aan de buitenkant van het karton zitten worden helemaal weg gewerkt door de verbreding. Het karton geeft ook een beeld tot waar de verbreding gaat komen :
Eerst een malletje in karton gemaakt :
En het daarna overgenomen op een stuk plexiglas met een dikte van 2 mm. Ik heb voor plexiglas gekozen omdat het erg hard is, dat maakt het wat steviger om er nadien de carbon stickers op te kleven. Mijn kartonnen mal was niet helemaal correct, er moeten nog wat kleine verandering aan gebeuren :
Ook aan de linkerkant de lelijke bult van de achterwand geschuurd. De achterwand krijgt een grote plaat in het midden (ongeveer zoals het witte gedeelte), en 2 kleinere driehoeken aan de zijkanten, net zoals bij een echte F-40 :
Deze foto geeft een idee hoe de verbreding in het interieur komt te zitten :
En dan komt er nog een nieuwe plaat tegen de onderkant van de achterwand, maar die wordt pas geplaatst als de verbreding aan beide zijden klaar is :
Het heeft heel wat uren denkwerk en kijken naar referentie-foto's gekost, maar ik ben heel blij dat deze fase (althans de theorie) achter de rug is
Groeten
"Wet Sellery"