@ modelengeneer : ja, mij lijkt het ook een quasi onmogelijke opgave om de wielen er terug op te krijgen zodat de ophanging er net zo uit ziet als bij de 1/1, én om het geheel stevig genoeg te maken om het gewicht van de body te dragen. Maar waar een wil is, is (hopelijk) ook een weg hé ?
@ modelbouwerke : de hele auto scratchen ?
. Ja maar zeg, ik wil dit project wel voor het einde van 2015 afkrijgen zulle
Ik ben nu in een fase beland die mij al flink wat kopzorgen heeft opgeleverd. Hoe maak ik de voorophanging ? En hoe bevestig ik de wielen terug aan het chassis ? Heel wat ideeën zijn er door mijn hoofd gegaan, en uiteindelijk ga ik het op de volgende manier proberen.
Op dit onderdeel komen de buizen van de ophanging :
Bij de 1/1 Beurlys ziet het er zo uit :
Voor ik met de buizen kan starten, moet er dus eerst het één en ander aan dat onderdeel veranderd worden. Eerst een beetje snijden, vijlen en schuren :
En na héél lang zoeken naar een geschikte plastic buis en ring, heb ik de bovenkant van een neus-spray gekozen. Een beetje aanpassen :
Zodat het op het Pocher onderdeel past :
Hmmm, dit wordt misschien wel wat :
Pocher gebruikt een systeem waarbij bolletjes in gaatjes klikken, de gaatjes zitten op de driehoeken van de ophanging. Ik ga proberen om een gelijkaardig systeem te maken, en daarvoor ga ik wat metalen buisjes gebruiken :
Hopelijk kan ik op deze manier én de bolletjes verbergen, én de buizen van de ophanging bevestigen.
Wordt (als het even kan met succes) vervolgd.
Groeten
"Wet Sellery"