Het Pocher motorblok heeft best wel wat verschillen t.o.v. de 1/1 versie. Omdat ik in de toekomst een F-40 motor wil bouwen die het origineel zo goed mogelijk benaderd, heb ik met dit blok al wat geoefend. Een paar dingetjes verwijderd, gaatjes en spleetjes gevuld, en de gaten voor de zeskantmoeren op de juiste plaats geboord. Er komen nog wat extra details op, en dan kan de bovenbouw van het blok erop :
De vervelende gaten op de bovenbouw zijn dichtgemaakt, moet nog netjes glad geschuurd worden. Eén links :
En 2 rechts :
De verbinding tussen de versnellingsbak en het motorblok is een kwestie van dikwijls naar de foto's kijken, en proberen iets te maken wat er op lijkt. De verbinding is de zwarte blok die op deze foto's te zien is :
De zwarte blok ga ik maken uit 4 lagen, de eerste laag komt tegen het motorblok te zitten :
De 2de laag wordt een kleinere maar veel dikkere plaat, de 3de weer wat groter en dunner, en de 4de wordt even groot als de 3de, maar weer iets dunner. Geweldige uitleg is dit, als ik het lees snap ik er ook niet veel van, maar het wordt duidelijk naarmate de bouw vordert.
De vierde laag ga ik maken uit dit doorzichtig nylon plaatje :
Deze komt dan tegen de versnelingsbak te zitten :
En moet er zo gaan uitzien :
Het wordt nog flink puzzelen om de blok uit 4 lagen netjes te krijgen. Als hij klaar is wordt er een gat in geboord en wordt hij (als een stuk vlees op een brochette :mrgreen: ), over de stalen pen geschoven.
Wordt vervolgd
Groeten
Wet Sellery