Vandaag weer in de stapje in de goede richting gezet
Door het gewicht van de voorklep, en omdat ik de stevige kunststof beugels eraf gezaagd had, was het puzzelen hoe ik de voorklep stevig op de nieuwe constructie kon laten rusten. Maar gelukkig heb ik een oplossing gevonden. Om het schilderen gemakkelijker te maken, wil ik zoveel mogelijk "modules" maken. Deze modules krijgen dan dezelfde kleur. Dat wil dus zeggen dat het demonteerbaar moet blijven, tot het moment daar is om alle geschilderde modules samen te voegen.
De beide doorzichtige zijwanden die ik gemaakt had, waren erg kwetsbaar en wankel. Om dit op te lossen heb ik eerst een stuk lego er tussen gelijmd :
Aan de onderkant komt nog een alu-plaat, zodat deze constructie toch stevig wordt :
En stevig is nodig want op die doorzichte plastic zijkanten komt bijna het volledige gewicht van de voorklep te liggen. Bij de 1/1 Beurlys wordt de voorklep aan de voorkant op vierkante buisjes bevestigd (rechtonder op de foto):
Dit wil ik zo exact mogelijk namalen, beetje schuren, solderen en opnieuw schuren, en de 2 buisjes zijn klaar :
Er moet nog een gleuf in de doorzichte zijkanten komen, zodat ze er netjes in passen :
En dan is er zo een moment dat je een leuk idee krijgt. De voor- en achterklep worden met rechthoekige plaatjes gesloten, in het midden zit er een slot (zilverkleurig op de foto) op :
Pocher gebruikt hiervoor een soort rubberachtige plastic onderdelen, die heel weinig op het origineel lijken. Door opnieuw de vierkante messing buisjes te gebruiken, is het heel eenvoudig om dit zelf te maken. Op de foto is alvast het buisje te zien, het slotje en de veer komen er later nog op :
Door de messing buisjes is de constructie nu sterk genoeg om de voorklep te dragen :
Voila, nu kunnen we weer verder !
Groeten
Pascal