ondanks het drukke leven toch even tijd gevonden om te bouwen en jawel een week later ook de foto's ervan up te loaden en een artikeltje te typen
allereerst heb ik de beugels voor het hitteschild op de uitlaat gescratcht en deze opgeschuurd:
zodanig dat deze dan met de rest van stukjes op de motor (die al mogen geïnstalleerd worden :p) in de primer kunnen.
zoals eerder al gemeld vond ik de Ferrari logo's op het kleppendeksel, die ik er zelf had opgeplakt wat aan de grote kant,
maar door de goede hulp van Dave; waarvoor dank
heb ik kleinere lettertjes kunnen gebruiken. Zodat het resultaat ook realistischer overkomt:
allee vind ik toch
dan een punt waar ik heel lang over getwijfeld heb om er aan te beginnen: namelijk de luchtinlaat op het motorblok; in de kit ziet deze er zo uit:
maar ik was echt niet blij over de manier waarop deze was, het klopt gewoon ergens niet. vooral als je dan begint te snollen in referentiefoto's
weet je dat het beter kan, zoals hier :
(bron car-passion.com)
alleen rijst dan de vraag hoe begin je eraan
gelukkig heb ik een schoonvader die schaalmodellen verzamelt en verkoopt, en toevallig had hij juist deze staan:
een polistil/tonka op schaal 1/18 met de deur afgebroken
en dat hielp me dus op de juiste weg namelijk deze:
het is niet de bedoeling dat ik de rechtste gewoon in de linkse plak, maar dat zal duidelijk worden in de volgende update.
dus tot de volgende,
commentaar, ideeën,.. altijd welkom.