bedankt voor de opmerking mark, ik verwerk de foto in men volgende verslag; nu dus
dus @ pascal zoals je kan zien zit de hoogte toch redelijk snor
allereerst wil ik toch zeggen dat ik goed begrijp dat fujimi haar Ferrari licentie is kwijtgepeeld, als je ziet hoe ze deze hier in elkaar laten steken,
de minste verwachting mag toch zijn dat het er tenmisnte uit ziet of het zou werken in het echt..
ik ben dus begonnen aan het chassis en de remsystemen, ik had bij het doorlezen van de handleiding reeds opgemerkt dat er iets niet klopte.
maar als je het droog past tart het toch wel elke verbeelding:
dit is een foto van de voorste remschijf met in het rood omcirkeld de remklauwen, die zoals je kan zien hier bijna 0,5 cm van de schijf vandaan ligt, en ook achter de schijf geplaatst is om wat voor reden dan ook:
zo gaat hij dus de eerste bocht direct van de baan..
als er iemand de logica van inziet mag hij dat gerust melden
dus heb ik dan maar besloten om de soort remklauwen die op de achterkant wel voorzien waren (ook aan de binnenzijde van de remschijven)
af te gieten in soldeer met dit als eerste resultaat:
na heel wat slijpen, frezen en gevloek kwam ik ongeveer hier uit:
dan maar begonnen aan de remschijven zelf te verbouwen want zo klopt er echt geen bal van
en dat gebeurt natuurlijk met de nodige PE
en dat samen met de remklauwen ( die nog een opknapbeurt en een likje verf nodig hebben)
geeft dit:
ondertussen had ik ook al de voorste vering gemaakt maar ik was men geheugenkaartje in het toestel vergeten steken dus daar heb ik geen foto's van het bouwen van, maar wel een voorlopig eindresultaat:
zo hopelijk hebben jullie er weer van genoten,
mij doet het in elk geval deugd om na zo'n drukke periode even wat meer tijd aan men hobby te kunnen besteden.
opmerkingen, vragen, en al de rest altijd welkom