zo eindelijk nog eens tijd gevonden om wat te bouwen, ik moet men aandacht nu nog meer spreiden,
er is zojuist een zoon bijgekomen
maar de gezondheid laat het door het slaaptekort een beetje afweten.
en ook probeer ik men studies terug op te pakken waar ik vroeger gestopt ben dus modelbouw is even een bijzaak geworden
maar goed, nu dus ook nog eens tijd gevonden om de gevorderde werken te tonen en te horen wat jullie ervan vinden.
bij de vorige update kon je zien dat ik de luchtinlaat voor de motor onder handen aan het pakken was; hier heb ik al aan verder gesleuteld:
eerst haalde ik de rechtse verder uit elkaar tot ik dit over had:
zodat ik dan de linkse terug kon opbouwen:
die zit ondertussen al in de grondlag met nog een andere aanpassing maar daar volgen de fotos van.
pascal had in de thread van de f40 van Debart zijn versie voor de luchttoevoer volledig in messing nagemaakt en sinds ik die gezien had was ik aan het twijfellen of ik ook zoiets zou kunnen fabriceren, het stukje in de kit is gewoon een rechthoekje plastiek die in de twee zijdelingse sleuven wordt geplaatst in het midden van het blok.
zoal je hier kan zien:
ik heb heel lang getwijfeld of ik dit zou doen maar dan toch de sprong genomen;
eerst moestn de oude houders verwijderd worden; dus was er geen stap meer terug:
ze zijn volledig weggvijld maar daar had ik jammer genoeg geen foto van.
na heel lang proberen en vele staafjes aluminium kwam ik tot dit resultaat:
jammer genoeg zag dit na 2 dagen proberen er nog altijd niet geloofwaardig en reddelijk slordig uit..
dus had ik even afleiding nodig en ben ik beginnen kijken he ik dan de luchtinlaat terug kon plaatsen,
de oplossing kwam weer na vele uren zoeken in de vorm van een stukje plastieken buis met juist de goede diameter;
ook hebben de kleppendeksels ondertussen hun eerste kleurtje gekregen zodat er een beetje leven in begint te komen:
en dan heb ik de luchtoevoer maar gemaakt uit styreen veel gemakelijker bewerkaar en een mooier resultaat, er zit zelf een stukje op die de gashendel moet voorstellen, met de gaskabel erbij, dit is wel niet duidelijk want moet og geschilderd worden,
aan de achterkant van het blok zit er ook nog wat speling op maar dat wordt weggewerkt eenmaal hij volledig geschildert is.
zo dat was hem dan weer;
er is niet veel verandert maar de nodige denk uurtjes hebben ook zen rol in deze