Goedenavond Beste Kijkers !
@Danny, met mondjesmaat geraken de figuren afgewerkt. Beetje bij beetje zullen ze geplaatst worden, volgens de vorderingen van de werkzaamheden.
Hoewel het al maar kleine werkjes zijn die tot nu toe uitgevoerd zijn, toch een update :
De ZiS (links) is al geplaatst, maar nog zonder zijn kanon. Dit om geen schade te bekomen bij de verdere werken.
De meeste bakstenen zijn geschilderd, maar het geheel krijgt nog een wash en pigmentpoeders.
De vervorming aan het rechter plateau van de ZiS is veroorzaakt door een stuk gevel dat naar beneden gevallen is. Op dit stuk gevel hangt nog een stuk van de fabrieksnaam (Stalingrad
Tpaktophar Zavod) ofwel Stalingrad Tractor Fabriek. Enkel het woord tractor dat ik gemaakt heb voor op de gevel. Iedere letter is uitgezaagd uit een stuk koper welke dat tezamen gesoldeerd zijn op twee koper L-profieltjes, en uiteraard flink geschilderd en verweerd.
Rechts kun je de vlammenwerper waarnemen.
Tussen de vlammenwerper en de rand zijn nog een deel puin aangebracht. Het is een werk van stukjes en beetjes. Deze stenen worden nu eerst geschilderd vooraleer ik het volgende stuk kan aanbrengen. Tegelijkertijd worden enkele figuren geplaatst. Ik wil er namelijk op letten om een deel kasseien vrij te laten.
Op de voorgrond is een stuk betonvloer afgewerkt. Ik heb deze gemaakt uit een stuk PU-schuim. Dunne plakken heb ik gezaagd met de lintzaag. Na het stuk op maat gemaakt te hebben, heb ik het oppervlak ingestreken met MrSurfacer. Na droging vlak geschuurd en nogmaals MrSurfacer. Afgewerkt met een Raw Umber wash en Vallejo verfjes om op te lichten.
Boven de kasseien hangt een stuk I-profiel dat het dak ondersteund heeft. Het stuk is te kort volgens de hoogte van het gebouw, maar ik wil de indruk wekken dat het plat geplooid 'tegen dek' ligt, maar zijn basis zich eigenlijk buiten het dio bevindt.
Tot zover de stand van zaken.
Groeten Rik