Hoofdsponsor

1/35 Festung Stalingrad [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Verbeek : een dio vraagt inderdaad heel wat planning. Meestal vergrijp ik mij aan het vele werk dat erin dient te worden gestoken, en toch laat ik me telkens gaan om opnieuw een groot dio te bouwen. Na "So wie wie Kämpfen, Arbeite Dü..." dacht ik : dat is de laatste zo grote, maar deze wordt zeker niet kleiner met een panzer, de ZiS30, de fabriekschouw en de fabrieksgevel. Dit alles moet dan nog op een grondplaat komen met veel puin...
Maar ik heb het eindplaatje al in gedachten, dus dat helpt in de planning.

@Interceptor : bedankt. Vandaag heb ik de huidskleur geschilderd. Daar ik met olieverf werk en de verschillende laagjes na elkaar dienen te worden opgebracht is de een zondagnamiddag werkje, meestal 2 à 3 werk. Maar het resultaat mag ik als geslaagd noemen.
Ook de basiskleuren van het uniform zijn reeds aangebracht, dus kan ik deze week verder met highlights en shades... Foto's volgen wanneer het afgewerkt is.

@D-Day : bedankt Bart.

@Erwin : blij dat ik jullie steeds weer weet te verbazen. In mijn jeugd heb ik een opleiding gevolgd tot juwelier. Hoewel ik dit beroep niet uitoefen is het 'fingerspritzengefühl' toch blijven hangen. In deze hobby is dit toch een voordeel, hoewel geen must gezien hoeveel talent op dit forum zit...

Groeten Rik

Goedemiddag Beste Kijkers !

Het figuur heeft zijn kleurtjes gekregen.

attachment.jpg attachment.jpg

De vlammenwerper is in panzergrau geschilderd, kwestie van wat variatie. Met een Raw Umber wash over de slang en daarna een DB met lichtgrijs heb ik geprobeerd om de details op de slang wat naar voor te brengen.
Een paar chips wil ik nog in 3D brengen met wat primerrood.

attachment.jpg

De collar straps zijn decals van Tamiya. De beugels van de riemen zijn aangestipt met een grafiet potlood.

attachment.jpg attachment.jpg

De helm met Splinter camo moet nog voorzien worden van de zgn regenstrepen. (dunne groene lijntjes)

Dan nog wat verweren, modder en dergelijke aanbrengen.

Groeten Rik

@Danny : bedankt, maatje. Ik probeer je enkel te evenaren.

@D-Day : vastberaden blik, of angst voor wat hem te wachten staat ?

@Hugemikus : d'r zitten hier nog groter kunstenaars als ik...

@Interceptor : blij dat ik jullie heb kunnen laten genieten.

Groeten Rik

Alles wat je tot hiertoe gemaakt hebt voor deze maquette is heel knap gedaan. Heel benieuwd naar het eindresultaat. Blijf zeker volgen.

Jeanke

@Maerlandt : het zijn geen middeleeuwse uniformen, ik moet me beperken tot groene en zwarte kleuren, in het beste geval wat camo-tinten, maar ik leef me er in uit !
Gij kunt Uw kunsten beter botvieren, in de vele verschillende prachtige kleuren van die tijd. Ik volg U topic nog steeds met veel aandacht, en zal mij misschien ooit nog wel eens wagen aan een ridderfiguur.

@GUnit : bedankt Guy ! Ik heb geprobeerd om weer te geven, of benadrukken, dat de helm cover uit drie delen bestaat. Als laatste moet ik nog de regenstrepen aanbrengen, door hier te variëren in de richting van de strepen kan ik de diverse delen nog beklemtonen.

@Jeanke : bedankt. Er zijn nog verschillende delen gepland, dus blijven volgen ! :nowink:

Groeten Rik

moet je zeker doen rik.
kan je veel kleuren gebruiken dan!:laugh:
zie nu waarom de middeleeuwen, te weinig kleur in 2 wereldoorlogen!:laugh::laugh::laugh:
maar blijf hier ook volgen hoor.

grt nicolas

Hallo Rik, ik ken van voertuigen en modelbouw weinig tot niets en ik ben ervan overtuigt dat het bewandelen van zowel het gedeelte voertuigen als figuren zeer moeilijk is om dat ik weet hoeveel tijd er in figuren kruipt. Je figuur is modelbouw technisch een juweeltje (volg dit dio al een hele tijd in stilte) maar voor je figuur is er op schilder gebied nog lucht naar boven als je wilt. zowel was schaduw als lichten en kleur overgang betreft.
Je dio is een juweeltje en de figuur verdwijnt daar volledig in, mij valt het jammer genoeg op.

Grtx Jan

Dag Jan, bij dio-bouw moet je inderdaad van verschillende zaken wat kaas gegeten hebben. Het is dus moeilijk om in een bepaalde tak uit te blinken.

Naar ik begrijp ben jij figurist en zult dus wel alles afweten van belichtingen en de hiermee gepaard gaande schaduwen. Ik geef toe dat ik er weinig rekening mee houd : de verhoogde gedeeltes (plooien van kledij) krijgen een highlight, de dieper liggende gedeeltes een schaduw.

Toch bedankt om het mij op te merken, ik zal proberen er in de toekomst rekening mee te houden.

Groeten Rik

Iedereen heeft zo zijn/haar specialiteit en niemand kan in alles uitblinken... in de tijd dat ik jurylid was in de categorie militaire diorama's hield ik ook weinig rekening met de figuren, al waren er wel uitzonderingen.
Wat ik wil zeggen... jouw figuurtje zal zeker geen afbreuk doen aan het geheel, ik zei het hier al eerder in een ander topic: "figuurschilders zijn een ras apart" :laugh:
Je bent goed bezig man, we kijken allemaal uit naar het totaalplaatje! :D

Dag Rik, ben inderdaad zoals je denkt een figurist. bewonder je kunsten al een tijdje in stilte en heb al zeer veel bijgeleerd. Ik probeer een klein beetje terug te geven.

Grtx Jan

Wauw en wauw en ik denk dat ik wauw nog vergeten ben :D dit is absoluut fantastisch werk met die vlammenwerper.....

@Kevin : bedankt.

@deleeuw : je zult nog wat geduld moeten oefenen vooraleer het eindresultaat er aan komt, maar blijf zeker volgen !
BTW : welkom op het leukste forum.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan