Hoofdsponsor

1/35 Festung Stalingrad [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond Beste Kijkers !

't is intussen weeral een paar maanden geleden dat ik nog eens wat postte over dit topic.
Veel is er dan ook niet gebeurd, vrijwel al mijn tijd heb ik in de Panzer III gestopt.

Inmiddels is een grondplaat gemaakt, met de maximale afmetingen welke ik in mijn vitrinekast kan plaatsen,...:$:$
Op deze grondplaat heb ik een 250 kg vliegtuigbom laten vallen, allè... ik heb een bomkrater nagemaakt.^^

Een paar foto's :

attachment.jpg

De bomkrater, waarvan de grond al wat bruin gekleurd is, maar nog verdere afwerking nodig heeft. Rechts zit een stuk gietijzeren buis die reden moet geven aan de vlakte onder in de krater, wat water moet worden. In het water komt een vermoorde Rus, in de nog natte plaaster heb ik een andere vermoorde Rus ingeprent evenals een weglopende Duitser met zijn mes nog in de hand...
Maar hierover volgen nog foto's...

attachment.jpg

De schouw is ook al vastgemaakt. Een partijtje kasseien zijn gelegd, hoewel hiervan later niet veel meer zal van te merken zijn.
De rode vlakte in de rechter hoek zijn vloertegels in de sanitaire ruimte. Maar deze moeten ook nog verder afgewerkt worden : wash, drybrush... Pas als deze vloer afgewerkt is kan ik het stuk muur hier plaatsen.
Het witte gips en de bakstenen zijn ook nog verder aan het drogen, dus met het schilderen hiervan moet ik nog even wachten.

Groeten Rik

hèhè...nice die bomkrater met dat stukje buis die tevoorschijn komt ,en vult met (afval)water.
Origineel en realistisch :)

Schitterend gedaan Rik. Fraaie bomkrater, net echt...
Je "plaatje" verteld al een heel verhaal... je ziet alles op zijn plaats komen.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Bedankt voor jullie reacties !

Het gips en de houtlijm-oplossing staat momenteel te drogen. Daarna kan ik de ondergrond beginnen schilderen.
Ondertussen kan ik wat verderwerken aan het gebouw en zijn vloer.

Groeten Rik

Hey Rik, ik ben net op deze topic gevallen! Prachtig werk dat je hier geleverd hebt!!!!! Echt verbluffend! sdfkkjskng
Bon ik kom een beetje laat maar ik hoop dat er nog plaats is om erbij te komen zitten!
Ben nu heel benieuwd van het vervolg

Thierry

Goedenavond Beste Kijkers !

@Thierry : zet er U gerust bij, maar neem wel een kussentje, want het is een werk van lange adem !

@Michel : als je de kleuren van de stenen bedoelt, deze moet ik nog schilderen. Het gips is gekleurd bij het klaarmaken, maar is nog niet definitief.

@Famo : gij krijgt Uw goesting :

attachment.jpg

attachment.jpg

De grond kreeg vandaag al een kleurtje. Wat wit was heb ik hetzelfde aardekleur gegeven als de krater. De stenen worden later één voor één ingekleurd. Een monnikenwerkje, maarre... that is part of the hobby ?
De donkere bruine vlekken worden bedekt door een pantser : de grote vlek door de panzer III en de kleinere door de ZiS.
In de krater is een schaduwvlek gespoten, daar waar de Duitser uit de krater kruipt.

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

De hoek van het fabrieksgebouw. Ervoor heb ik wat kasseien gemodelleerd, maar hiervan zal bijna niks zichtbaar blijven, er moet nog veel puin opgebracht worden.
De hoek met de zekeringskast, met de loshangende kabels, heeft een betonvloer, die nog verder ingekleurd wordt. Pas hierna kan ik de rest van het puin aanbrengen.
In de sanitaire ruimte is de tegelvloer afgewerkt. De randen zijn met lichtbruin ge'DB'st. Hierna is er alkaline pigment poeder in de voegen geborsteld en gefixeerd met Pigment Fixer. Ook hier komt nog puin, en een restje van de zoldering.

Groeten Rik

Mooi werk wat je hier laat zien, nog nooit gezien met die schaduwen zo op de grond gespoten, maar klinkt ergens wel logisch (weer iets bijgeleerd dus...)

Thanks, Silenoz.

Ik ben eigenlijk op het idee gekomen door het dio van GUnit waar hij zijn Britse artillerietractor in het bos plaatste.

Groeten Rik

Mooi werk wat je hier laat zien, nog nooit gezien met die schaduwen zo op de grond gespoten, maar klinkt ergens wel logisch (weer iets bijgeleerd dus...)

Ja vind ik ook een super idee! Het lijkt logisch maar... ja ... je moet eraan denken!
Klein vraagje: hoe groot is deze dio ongeveer? Hij lijkt vrij goot te zijn nochtans zijn er echt prachtige details!

Thierry

De 'bebouwde' oppervlakte is iets van 25 x 56 cm. Naast de twee pantservoertuigen komen er een tiental figuren op te staan.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan