Goedenavond Beste Kijkers !
@Thierry : zet er U gerust bij, maar neem wel een kussentje, want het is een werk van lange adem !
@Michel : als je de kleuren van de stenen bedoelt, deze moet ik nog schilderen. Het gips is gekleurd bij het klaarmaken, maar is nog niet definitief.
@Famo : gij krijgt Uw goesting :
De grond kreeg vandaag al een kleurtje. Wat wit was heb ik hetzelfde aardekleur gegeven als de krater. De stenen worden later één voor één ingekleurd. Een monnikenwerkje, maarre... that is part of the hobby ?
De donkere bruine vlekken worden bedekt door een pantser : de grote vlek door de panzer III en de kleinere door de ZiS.
In de krater is een schaduwvlek gespoten, daar waar de Duitser uit de krater kruipt.
De hoek van het fabrieksgebouw. Ervoor heb ik wat kasseien gemodelleerd, maar hiervan zal bijna niks zichtbaar blijven, er moet nog veel puin opgebracht worden.
De hoek met de zekeringskast, met de loshangende kabels, heeft een betonvloer, die nog verder ingekleurd wordt. Pas hierna kan ik de rest van het puin aanbrengen.
In de sanitaire ruimte is de tegelvloer afgewerkt. De randen zijn met lichtbruin ge'DB'st. Hierna is er alkaline pigment poeder in de voegen geborsteld en gefixeerd met Pigment Fixer. Ook hier komt nog puin, en een restje van de zoldering.
Groeten Rik