Radiateur
Voor het maken van de motorkap moet de radiateur op zijn plek zitten, ook hier weer kleine doch arbeidsintensieve aanpassingen gedaan, ten eerste de bevestiging van de radiateur aan het chassis vervangen.
De bevestiging was uitgevoerd in onooglijk dik plastic, op een van de voorgaande foto's is het wel zichtbaar.
Dus met wat staaf messing en plat messing andere houders gemaakt daarbij ook 2 passende schroeven gemaakt, geheel op het frame met 2k lijm en bouten vastgezet.
Als laatste aanpassing twee 'profielplaten' uitgezaagd en links en rechts op de messing omlijsting van de radiateur gesoldeerd.
https://flic.kr/p/24Zmvb7]P3102389.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Daarna van 3 mm roodkoperenbuis de beugels gebogen voor de leren riem die de motorkap gesloten houd.
https://flic.kr/p/24Zmw25]P3102390.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
En dan nog de voetenbak voorzien van wat klein detail, een flens voor de doorlaat van een leiding (olie of brandstof geen flauw idee maar er zit er een aan beide zijden.
De klinknagels vind bij nader inzien te groot, hopelijk krijg ik ze er nog uit, ze zitten gelijmd met CA........
https://flic.kr/p/24ZmxqN]P3102392.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Salut!
Voor het maken van de motorkap moet de radiateur op zijn plek zitten, ook hier weer kleine doch arbeidsintensieve aanpassingen gedaan, ten eerste de bevestiging van de radiateur aan het chassis vervangen.
De bevestiging was uitgevoerd in onooglijk dik plastic, op een van de voorgaande foto's is het wel zichtbaar.
Dus met wat staaf messing en plat messing andere houders gemaakt daarbij ook 2 passende schroeven gemaakt, geheel op het frame met 2k lijm en bouten vastgezet.
Als laatste aanpassing twee 'profielplaten' uitgezaagd en links en rechts op de messing omlijsting van de radiateur gesoldeerd.
https://flic.kr/p/24Zmvb7]P3102389.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Daarna van 3 mm roodkoperenbuis de beugels gebogen voor de leren riem die de motorkap gesloten houd.
https://flic.kr/p/24Zmw25]P3102390.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
En dan nog de voetenbak voorzien van wat klein detail, een flens voor de doorlaat van een leiding (olie of brandstof geen flauw idee maar er zit er een aan beide zijden.
De klinknagels vind bij nader inzien te groot, hopelijk krijg ik ze er nog uit, ze zitten gelijmd met CA........
https://flic.kr/p/24ZmxqN]P3102392.jpg[/url] by https://www.flickr.com/photos/haddewade/]Mark Nijenhuis[/url], on Flickr
Salut!