Hey,
Eindelijk ben ik terug met een update.
Jawade, er wordt hier blijkbaar gebouwd in grote snelheden zodat ik niet kan volgen en deze topic moet gaan zoeken in de onderste regionen van het spel.
Maar allez, we zijn terug.
Wat hebben we verricht in tussentijd. Awel, veel, de motor die is zo goed als af. De contructie tot en met de opbouw van de cilinders ging vrij goed, niet teveel tegenslagen en alles paste. Nadien begonen met de inlaat en uitlaatbuizen. Amai, wat was dat. De buizen uit de kit zelf waren te kort en zo broos, van het moment dat ge er kwaad naar keek vielen ze uiteen. Dus, scrath. Iedere buis is herbouwd met evergreen rod van 0,65 mm, die vervolgens werd ingeboord en voorzien van een koperen draadje die dan paste in de cilinders. De andere kant van de uitlaten werden uitgeboord zodat er een uitlaatopening onstond.
Uiteraad diende men de krommingen van deze buizen zelf te maken zodat alles lag/ligt zoals het moet liggen op een originele motor. Men diende eveneens rekening te houden dat men zeker niet buiten de omtrek van de motor ging, anders was het zeker niet goed. Vandaar dat het me wat tijd heeft gekost om dit zo te kunnen brengen. Nu moet ik enkel nog een metalen ring rond de volledige motor leggen, een soort van verstevigingsring blijkbaar.
Uiteraard, in die bouwstrijd diende ik eveneens de details verder te schilderen, anders kon je er niet meer bij, en dat zou wel een zonde zijn. Allez, het was een beetje bouwen met veel schilderen om dan verder te kunnen doen in die volgorde. Ik hoop dat ik in mijn opzet ben geslaagd om een goede motor af te leveren als model.
Voor al degene die hun geduld en vaardigheden willen testen, dit is het ideale modelletje. Het is niet voor niets dat ik grijs haar heb bij gekregen.
Ondertussen ook wat verder gewerkt aan het motorcompartiment, daar waar de motor in de vleugel moet passen. Veel gaat ge er niet meer van zien, maar tussen de bedrading en leidingen door ziet ge er wat van, maar het zit er.
Allez, wat foto's:
en nu het volledige model, zoals het er moet gaan uitzien.....
Voila se.
Tot de volgende.