als je zo tewerk gaat Danny kruip je in het lijf van de tekenaar. De tekenaar hanteert ook proporties en zal telkens slagen zijn figuur vanuit iedere hoek te kunnen tekenen. Om die vanzelfsprekendheid onder de knie te krijgen ben je bekend met je figuur.
Als je dit allemaal in éen kleifiguur wilt vangen kan je plaatjes vergelijken maar voor bepaalde plastische delen zal je je artistieke vrijheid moeten aanwenden.
Het zal deze artisticiteit blijken te zijn die bepaalt welke, door tien verschillende handen gesculpte Franka haar het meest benadert.
Hier komt interpretatie om de hoek kijken, onder welke hoek zet je je klei aan en welke dieptes hanteer je om de overgang wenkbrauwpartij- neusvleugel in banen te leiden? Let alone haar krullen
Ik moet hier ook als schilder denken, welke effecten kan ik aantippen en welke moet ik creëren met klei?
Feit is dat ze meestal sprankelt, verrukt kijkt en een positieve persoon is. Het echte voorbeeld waar ik over rep is een roodharige levenslustige knappe vrouw waar heel subtiel een schoonheidsideaal is ingebouwd. Als ik me hier aan conformeer alsmede Kuijpers' evenwichtige opbouw in acht houd is het reversed engineering hier zeker van toepassing.
Een heel concreet voorbeeld is natuurlijk Danny Bilderberg uit de strip 'de Partners'
Hier zou je gek zijn als je ook niet, net zoals Carry Brugman de foto's van Robert Redford bekeek.
Komt er grofweg op neer dat als je goed Indonesisch wilt leren koken je toch eens moet gaan verdiepen in de keuken over het waarom en hoe.
Dan snap je waarom Hollandse nasi gewoon geen nasi is.