Hoofdsponsor

Anders / onbekend Franka [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen, gedraagt U he!:-)

ik ga deze ik niet afgieten omdat het een studie is. Ook wil ik mijn project niet bezoedelen, ik respecteer auteursrecht en heb originaliteit hoog in het vaandel staan. Ben van het soort dat nog moeilijk doet om een K98 aan te passen voor bij een eigen gesculpt figuur.
Nee, in deze wil ik al mijn stripvaardigheden kwijt en gewoon eens iets voor mezelf maken.

Mocht er in de toekomst ooit eens een aanbod komen heb ik het genoegen gehad alvast wat in Franka gekneed te mogen hebben.

René

even een check met verf.
zo weet ik beter of ik goed zit met Franka. Kan me meer richten op het kapsel nu.

DSCF0075-3.jpg

DSCF0074-3.jpg

DSCF0073-2.jpg

DSCF0072-4.jpg

DSCF0071-5.jpg

DSCF0069-5.jpg

DSCF0062-7.jpg

DSCF0065-4.jpg

DSCF0066-2.jpg

DSCF0067-3.jpg

We schrijven zaterdagmiddag, uit een palet van Crowded House, K's Choice, The Eagles, Joe Bonamassa, de broertjes Assad, Stevy Ray Vaughn, Bach en Roy Orbisson maak ik een keuze uit de muziek die me voor mijn nachtdienst vandaag nog even wat doet ontspannen bij het sculpten.

Er gaan zo wat dingen door je hoofd.
Had niet de meest gelukkige jeugd maar deed daar nooit moeilijk over. Met mijn tekenblok en mijn viool doorzag ik dat er zaken zijn die je zelf vorm kan geven.
Later werd de viool een gitaar, deze leende zich ook meer voor samenzang en via schaakclubs leerde ik wat verwanten kennen, kwam allemaal goed.

Als ik als kind behoefte voelde me terug te trekken dook ik in de strips. Franka vond ik toch het neusje van de zalm en liet me met stijgende verbazing meevoeren in Kuijpers' decors.
Uit het respect voor zijn oeuvre wilde ik mezelf de taak opleggen met een sculpt de symbiose tussen zijn strakke lijn en de doorvoering hiervan te onderzoeken.
Ik vond het een aaibare gedachte het eindresultaat te geven aan de geestelijk vader van de strip.

We leven vandaag de dag in een neem en graaicultuur waar ik me graag van dissocieer.

Focus ik me weer op het beeldje...ben het aan het bestuderen en kom wat losser nu om de strakheid op te kunnen zoeken.

DSCF0006.png

DSCF0007.png

DSCF0008.png

DSCF0009.png

DSCF0010.png

DSCF0011.png

DSCF0012.png

DSCF0014.png

DSCF0015.png

er moet nog flink geschaafd en probeer de enigmatische volumes af te tasten naar de tekeningen van Henk.
Proportioneel houd ik het iets kleiner, ze zal ongeveer 20 centimeter groot worden.

De auteur zelf viel meerdere malen ten prooi aan plagiaat en dat is vreselijk.

Heb een hele lieve vriendin die zelf een beetje op Franka lijkt en mijn passie voor deze hobby begrijpt.

180556_197104763638747_7809031_n.png

er zijn gelukkig nog goeje piraten...

René

zoals gewoon bij mij even een invulling van een gesculpt hoofd met pen voor mijn gevoel..tijdens de nacht...eigenlijk om ook weer een 2d connectie te behouden met het figuur.

mms_img1690311669.jpg

Ha! Dit wordt een leuk cadeau, dat zie ik al :)

Rene

Een passie in het leven is erg belangrijk. Was ook weleens verward over of bewuster bezig met het belang van mijn passies, of hun vergankelijkheid.
Was ooit een gepassioneerd schaker totdat mijn tekenwerk iets moest bijdragen aan de schaakwereld.
De contacten met de grootmeesters werkten intimiderend op me, de grote toernooien waarin zware zetreeksen uitvergroot te zien waren op lcd schermen waarop de psychische mokerslagen voorzien werden van uitroeptekens.
De gedachte alleen al aan mijn favoriete variant in de Franse opening zou voor schakers van dit niveau geen onderwerp van gesprek wezen, tenzij dat het duidelijk gesteld moet dat het een waardeloze variant is.

Op dit niveau is schaken gewoon werk en mogelijk hebben schakers ook last van beroepsdeformatie.
Mogelijk ook hierom dat een leuke tekening in een schaakblad de analyses wat kleur geeft. Nochthans een zware dobber, schaken is vrij impliciet en mijn werk gaat meestal over spanningsvelden of gewoon een portret van een bekende speler.
Had een leuke instructieve strip bedacht voor de jeugd maar was voor jeugdige lezers weer iets te moeilijk.

ontmoette ooit een schaakmeesteres en gaf haar dit:

kosteniuk.jpg

na een poosje kwam dit eruit:

preview%202.jpg

Het is nog steeds een leuke samenwerking waarbij we een poging ondernemen het schaken wereldwijd 'cool' te houden.
Helaas ben ik door meerdere muzes bevangen en kost het me moeite mijn passies van een evenredige energie te voorzien.
Heb toch gekozen voor de steady job en poog zaken eenvoudig en luchtig te houden in mijn leven. Mijn motto is ook; 'is beter ook altijd goed?'

Modelbouw geeft me die lucht ( natuurlijk is beter goed) en hou helemaal niet van mensen die dingen 'willen', dit kan je lekker alleen doen en kan echt goed genieten van een reactie op mijn werk alleen al.

René

man rene dat gaat hier diep zunne.... da zijn woorden waar mijn hersenen meerdere keren over moeten denken.... maar ergens begrijp ik die woorden wel onrechtstreeks..... en als iedereen eerlijk is Zij ook.....wat jij uit uw handen tovert is kunst met een grote K laat ons daar geen twijfel over bestaan...... over filosofie kunnen we uren discussiëren maar laat mij toe om nu even te genieten van je werk...

haha :-) ja sorry mannen, ben soms een beetje zwaar op de hand maar vooralsnog hier in goede handen merk ik.

pfff,..een heel weekend nachtdienst 2 x 12 ...

het is inderdaad nieuw voor me eens iets spontaans te maken dat lacht en lief kijkt, zou meer hebben met de slechterik in de strip. Erg he..:-)

even met PS wat invulling gegeven, kan zo zien wat er schort.

DSCF0022.png

Wanneer ik mijn duim een beetje links op haar kin/ mondsectie houd zie ik een verbetering.

nog eens een Amsteltje erbij...:O

wachtwacht...dat zijn toch van die gasten die raar praten en hun vingers de ganse dag onder de verf en de klei hebben zitten..?

ga toch eens kijken of ik in aanmerking kom voor zo'n uitkering dan :-)

thanks man.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan