Mijn uitgangspunt was, met aanpassingen. Daar heb ik zelfs het groepsbouwidee naar gemodelleerd: maximaal 20 aanpassingen van maximaal 10 minuten elk. Zie nog eens
deze post waaruit mijn oorspronkelijke bedoeling blijkt.
Naarmate de bouw vorderde, kwamen er vier aanpassingen bij (de vier ringen om de olietank).
Overzicht van de aanpassingen:
- 8x bougiekabels;
- 2x scharnieren cabine;
- 2x koplampbehuizingen;
- 4x ringen om olietank;
- 1x uitboren uitlaat.
In totaal dus 17 aanpassingen, waarvan de koplampbehuizingen en uitlaat-boring nog niet waren uitgevoerd en de scharnieren voor de cabine wat groepsbouw betreft mijn Waterloo werden.
Om je vraag te beantwoorden, ja de kit is zeer duidelijk bedoeld om de motor te tonen en de cabine scharnierend te maken; maar dat moet je dan zelf uitvoeren. Zo zitten er in deze kit ontzettend veel opties, die je al dan niet kunt implementeren. Bijvoorbeeld dat doosje bij de reservewielhouder, dat kun je demonteren zodat je de photo etch steuntjes te zien krijgt (paragraaf 83). Van een andere doos is het deksel weg te laten. Ook zijn bijvoorbeeld de portieren te openen, zodat je het interieur beter te zien krijgt. Ik kan talloze andere voorbeelden noemen. Dit verschijnsel verklaart voor een groot deel dat er zoveel onderdeeltjes in de kit zitten. Je kunt zelf kiezen wat je wilt toepassen, net wat je belangrijk vindt. Ik vind de motor bijvoorbeeld heel belangrijk. Trumpeter verlangt wel wat initiatief van de bouwer, mochten een of meer van deze opties getoond willen worden.
Het is voor mij vanaf het begin geen optie geweest (en dat is het nu nog steeds niet) om een dusdanig prachtig gedetailleerde motor compleet te laten verdwijnen onder een kap. Idem wat betreft de radiateur. Er is werkelijk helemaal niets meer van de motor of de radiateur te zien als je de cabine niet-kantelbaar maakt, op het carter na als je het vrachtwagentje ondersteboven draait.
Het model te bouwen volgens de door mij bedachte groepsbouwregels, zoals ik dat wil, is niet mogelijk. Zo simpel en definitief is het helaas.