Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

Is dit wat? Printen, uitknippen, klaar :D

latest?cb=20130415200130.png
gfs_10389_1_1.jpg

maxresdefault.jpg

Fijn dat je m'n tip van de game gebruikt. Het ziet er al goed uit. Mijn inspiratie kwam uit een leuke strip.

attachment.jpg

Felle kleuren zijn zeker een must, zowel omdat ze echt zo waren die games maar ook om de hoop roest op te vrolijken.

Printen zal niet lukken, ik heb geen printer (weggedaan omdat er meer problemen mee waren dan dat ik kon printen) maar ik zoek nu in reclameblaadjes naar geschikte foto's en tekst. Mits wat fantasie moet dat haalbaar zijn. Foto's zoals op dat prentje uit die strip zou wel kunnen, wel wat grof ballerina's afknallen maar ja...

Morgen nog wat verder schilderen en experimenteren want het is karton en ik zal eens uitzoeken hoe tamiya verf daar op reageert. Nu heb ik een laagje waterverf gegeven. Het scherm moet er ook nog ingepast worden, ik dacht om de ondergrond zwart te schilderen en er dan een stukje plastiek op te kleven. Rond het plastiek dan afwerken met stukjes karton. Jullie zullen wel zien hoe en wat naarmate de foto's volgen.

attachment.jpg

Dat krijg je dus als je tamiya verf gebruikt.

Het rood is tamiya verf op die waterverf. De witte verf is eveneens tamiya en is dus beginnen kraken. Past wel bij een arcade game die in weer en wind op een stort ligt. Zal ik proberen te behouden. Morgen eens een foto bij daglicht.

Me happy so far...

attachment.jpg

Ik zou de roest partij hier toch beperken, anders zal het terug in het zelfde patroon vallen en je wilt dat het opvalt toch?

Grtz Bart.

Er zullen inderdaad wat meer kleurtjes moeten komen in die game.

Nu heb ik het scherm er al op aangebracht, later vandaag nog de zijkanten afwerken zodat het geïntegreerd is in het geheel. Hopelijk bevalt het scherm me nog steeds na een tijdje foto bekijken.

Het scherm is gesneden uit een toespijspotje.

attachment.jpg

Knap modelletje dat je hier laat zien ! Eén ding vind ik persoonlijk een beetje spijtig, nl. dat je geen styrene gebruikt hebt ipv. karton. Omdat karton er toch net dat tikkeltje rafeliger uitziet, terwijl styrene vlijmscherp te bewerken is. Niettemin een prestatie hoor, het scherm ziet er geweldig echt uit.

GUnit: ik geef he helemaal gelijk, karton is verre van ideaal om zoiets te bouwen maar door de verhuis is m'n modelbouwbudget bijna onbestaande. Daarom ben ik genoodzaakt om dingen te gebruiken die in huis en tuin te vinden zijn. Die verhuis is duurder uitgevallen dan verwacht. Niettemin zal ik er alles aan doen om zelfs de kleinste foutjes weg te werken door middel van vergrotende foto's zodat het toch een supermodelletje kan worden.

So far (not?) so good...

Het model zoals het nu is, even de foto laten bezinken om te zien als het naar m'n zin is. Jullie op- en aanmerkingen zijn eveneens welkom, het is de eerste keer dat ik zoiets probeer dus kan ik wel wat hulp gebruiken. De "not dead" hangt nog niet vast, is een dryfit om te zien als de naam al dan niet goed is. De omkadering van het scherm moet ook nog een schilderbeurt krijgen.

attachment.jpg

vorm is mooi gemaakt.
je moet eens een kleine foto uit magazine nemen (die blinken wat) en op een stukje karton plakken daar vernis over en dan kan je het nog krassen en schilderen zoals je wil ( het is maar een idee dat je eens kan testen he ) grt Pascal

Vandaag heb ik een reclameboekje meegenomen uit een game-winkel en daarin staan verschillende bruikbare foto's. Ik zal dat zeker eens testen zoals Pascal zegt.

Tweede punt: me not happy...

...de vorm van de game is oké maar qua afwerking zint het me niet. Wat ik wil is een foto die net is alsof je voor een echte arcadegame staat. Zoals op deze foto te zien is is dat niet zo. Misschien toch beter investeren in styrene ofwel plastiek snijden uit deksels van choco potten?

attachment.jpg

Dat plastiek is niet goed te lijmen, Mr.Artex. Moest je ergens van die doorzichtige cd-verpakkingen hebben, dat is ook styreen, net als van die sigarendoosjes of Ferrero-Rocherverpakkingen. Kijk ook eens in je sparebox of je geen bruikbare auto- of vrachtwagenonderdelen vindt, ze hoeven alleen maar plat te zijn. Aan veel sprues hangt ook een naamplaatje van een paar vierkante centimeter dat je kan hergebruiken. Hier mijn allereerste scratchpoging, het motorcompartiment van een Tigertank met sigarenkistenplastic.

attachment.jpg

attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Alain eerlijk man ik heb van u zal betere dingen gezien dan dit kastje ge kunt ik weet dat , maar dit neen hoor een dun plaatje styreen kost niks en je kan er zo mooi mee werken
Sorry voor deze opmerking het zou uw hele project teniet doen , noem het een klad versie he
Marc

StevenVD: momenteel loopt er een test met 2 stukken chocopotdeksel gelijmd met TEC7, als dat niet lukt zal ik overgaan naar de vrachtwagenonderdelen waarover je spreekt. Er zitten enkele vrachtwagens in de stash en voor mij moeten die niet origineel gebouwd worden, er is genoeg fantasie om ontbrekende stukken te vervangen door SF. Die doorzichtige doosjes heb ik niet.

Coachke: het kan inderdaad perfect dienst doen als kladversie, zo weet ik dat het qua model haalbaar is maar zo kan het zeker niet op het diorama geplaatst worden. Voorlopig probeer ik het nog zonder styreen te kopen. Dat is m'n laatste optie.

foefel-foefel-foefel...

...na enkele dagen foefelen is het gelukt. De arcadegame zit in elkaar en de schilderwerken kunnen beginnen. StevenVD heeft gelijk: chocodeksels lijmen eigenlijk niet maar met dikke klodders superglue (aan de binnenkant) blijft het wel samenzitten maar het is niet voor herhaling vatbaar. Een volgend iets zal styreen worden.

Hier dan de foto's. Het bruin is verf uit een spuitbus die hier ligt te liggen en die ik gebruik bij gebrek aan primer. Niet ideaal maar het werkt wel...misschien...een beetje...enigszins...

attachment.jpg

De volgende stap, na meerdere dagen drogen (chocopotdeksels zijn inderdaad hel om mee te werken...) het scherm aangebracht op een zwarte verflaag.

attachment.jpg

Kort samengevat: het is geen goed bouwmateriaal maar door mijn koppigheid heb ik tegen beter weten in toch doorgezet...nu zien hoe het verder evolueert en indien het me niet bevalt binnen enkele dagen vliegt het ding in de vuilbak en begin ik eer opnieuw.

Alain niet slecht maar gij kunt het beter dat weet ik bekijk het eens als het wat verder staat anders zoals al vernoemd een C.D. doosje dat is in feite perfect om zoiets uit te maken
En begint het stilletjes koud te worden ginder ? Lekker weertje om naast de kachel te bouwen he
Grt
Marc

Wat je ook nog kan doen is het gewoon in metaal maken daar zal overschot genoeg van hebben he een leeg busje Cola of bier en dat kan je met een goede schaar knippen en dan solderen en als ge dat plooit komen er mooie rechte hoeken aan
Marc

Metaal zou inderdaad een perfect bouwmateriaal zijn maar ik heb geen soldeerspullen en zou begot niet weten hoe er aan te beginnen. Maar als er weer eens wat meer budget is zal ik zeker eens kijken om die spullen aan te schaffen. Daarmee kunnen nog mooiere dingen gemaakt worden.

Ondertussen moet ik roeien met de riemen die ik heb en zal ik de gemaakte game afwerken met dingen die uit een battlefield-accessoires-doos komen. Een (namaak)houten paneel voor de bedieningsknoppen en hoekijzers om de randen mooier te maken.

Een foto van de tussenstand. Het is nog in de testfase maar het lijkt me wel wat.

attachment.jpg

Terug
Bovenaan