Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

Dankjewel Leysend.

Nog wat foto's van enkele onderdelen voor het diorama.

Eerst en vooral de fiets :zx11pissed: nooit of te nooit zal ik nog een fiets maken en de modelbouwwereld zal er niet om treuren denk ik. De foto als bewijs.

attachment.jpg

Om het fietsprobleem op te lossen zal er een afgewaaide affiche op komen te liggen, daarvoor heb ik er twee uitgekozen maar welke juist moet ik nog beslissen. Misschien gebruik ik ze allebei op het diorama, dat is ook nog een optie. Het zijn niet toevallig twee affiches over fietsen.

attachment.jpg

Eén er van heb ik al wat bewerkt tot een post apocalyptisch uiterlijk. Volgende stappen zijn voorzichtige washes om ze nog wat vuiler te maken.

attachment.jpg

Zo wil ik het er laten uitzien met deze of de andere affiche.

attachment.jpg

Uiteraard zal de affiche niet zo op de fiets liggen maar zal die de vormen van de fiets aannemen. Dat zal bereikt worden door ze in natte toestand, na een wash, over de fiets te draperen.

StevenVD: net nog eens de link van die fiets bekeken. Het is er allemaal mooi uitgelegd maar toch denk ik dat zoiets te fijn werk is voor mij. Misschien, heel misschien komt er nog eens een fiets en dan zal die link zeker van pas komen, maar de kans is zeer klein.

Beste Alain uwe fiets heeft nu de perfecte vorm om op de afgedankte rommel te leggen heeft een ongeval of zoiets meegemaakt ik zou hem zo laten en hem helemaal verweren en roestig maken de beelden liggen klaar om verstuurd te worden alleen uw ( nieuwe ) e-mail nog en ze zijn vandaag nog bij u

Alain, als ik de box zie, staat daar, bij de "mannenstang" een vleugelmoer. Die is precies op uwe fiets.

En dan even denken, met de fiets naar misere in parijs zou ik een auto erop zetten.
Nu de pedalen, stangen, zijn veel te recht gemonteerd (waar trappers horen)
De spaken, het aantal klopt!!!. Niet recht, ja er is over de fiets gereden. Dan breken er spaken, en die zijn zo en lijken, verkeerd te zijn.

Maar de persoon die fietste, hoe is het daarmee??. Ik zou rond deze tijd van kerst een waxine-lichtje er naast zetten

Voor een fiets na een ongeval is het bruikbaar, dat klopt maar het was toch ellende om samen te steken. Vanavond de schilderwerken en er zal wel wat roest te vinden zijn maar niet al te veel, wel wil ik schraapsporen aanbrengen van hetgeen er over is gereden.

De persoon van die fiets is in een zombie-aanval terechtgekomen en is weggevlucht. Het is onbekend hoe het er mee is.

tja die fiets lijkt dus als twee druppels water op mijn echte plooifiets een BSA ,en je kindersteps alain waw goe gemaakt zeg.

Je kan je fiets ook ergens op de grond gooien, en er wat begroeiing laten doorkomen (hiermee kan je dan al iets camoufleren indien je dat wenst ;) )

De fiets zal vanmiddag een schilderbeurt krijgen: wat roest, wat afbladderende verf en dan nog eens het resultaat bekijken. Blijkbaar is die niet zo erg als het er in mijn ogen uitziet.

Beplanting als camouflage is een optie, met klimop kan je veel richtingen uit. Tegen de muur zetten en de slechtste stukken laten begroeien. Een uitdaging op zich.

Hey,

Alain, ....., en je bent vertrokken, goed man, laat u gaan, je bent weer op dreef.... ;)
Goed gezien om de fiets een oudere indruk te geven, zoals al gezegd met wat begroeiing erdoor, een affiche die er wat overgewaaid is, komt goed man..;)

Als je een boompje door de spaken laat groeien, is het ook niet zo erg dat ze scheef staan. Met een pincet kan je zo'n knik er wel uit krijgen. Het reclamebord is knap gedaan, druk je die decals zelf?

Die fietsfoto is bruikbaar, die richting zou mooi zijn.

Eerst het reclamebord, dat zou ik zo willen zetten tegen de muur. Hoewel op de grond misschien beter zou zijn ivm het nabeelden van een gevecht? Even vanop afstend bekijken. De decals print ik niet zelf uit maar ik heb ooit eens een vel gekocht met allemaal reclamedingen op. Ook verzamel ik alle decals uit de kits in een map voor later gebruik.

attachment.jpg

Dan de fiets en bijhorende affiche. Een optie die me vanavond te binnen schoot is de affiche aan de muur hangen (zonder wasknijper uiteraard) en dan de roestige fiets er tegen zetten. Camouflage is dan met beplanting. Hoewel de betrokken handelaar er misschien niet zal mee kunnen lachen dat er een roestige kapotte fiets tegen z'n naam staat. De kindersteps komen uit dezelfde doos als van de fietsen, die heb ik helaas niet zelf gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Uiteraard is de fiets nog niet afgewerkt.

Alain joeng dat ziet er geweldig uit 1 ding ga ik toch vermelden aan de achterkant ziet het er allemaal hetzelfde uit van kleur he die vaten zou ik wat meer kleur geven en de roest daar door laten komen kwestie van meer detail
Een lekkend vat gewoon bruine of groene vloeistof eruit laten lekken in een fijne afloop en daarna die lopen met onverdunde blinkende vernis bedekken verder prachtig werk

Dankjewel voor de steun mensen. Een zombie op een fiets...lijkt me een idee voor een groot diorama vol zombies en daartussen één op de fiets...mooi.

Coachke: die achterkant, eigenlijk de voorkant, is inderdaad nog niet helemaal zoals het moet. Wel moet het speelgoedkarretje er nog op maar die was aan het drogen tijdens het nemen van die foto. Vloeistof die uit een vat lekt is een optie, vanavond eens experimenteren met kleuren mengen tot er een fluo-achtige smurrie is en dat dan heel lichtjes aanbrengen rond de dop aan de bovenkant. Misschien een uitloper naar beneden...moet mogelijk zijn.

Terug
Bovenaan