Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

Ik heb bewondering voor je wilskracht om met weinig of geen hobbymateriaal zoals styrene zoiets uit je mouw te halen, de laatste foto toont een degelijk item.
Als je maar zorgt dat de randen niet rafelig overkomen, de vorm vind ik helemaal oké. De kleuren doen het ook prima. Het schermpje zou ik zeker vlijmscherp in beeld brengen want dit gaat de aandacht trekken, goed bezig !

We ploeteren koppig verder, het moet en zal lukken!!!!! Bedankt voor de steun en de tips.

In stilte heb ik nog wat verder gewerkt tussen de andere projecten door. Het is zo dat je met dat chocopotdekselplastiek anders te werk moet gaan dan met een gewone kit. Je moet alles kleven met secondenlijm maar die lijm op zo'n plastiek heeft een ganse nacht (of dag) nodig vooraleer je kan vijlen of een ander stukje kleven. Het vordert dus traag maar ik laat niet los.

Hier de foto's, ik weet dat jullie dat liever hebben dan mijn gekakel...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het verdere plan is om de witte stukken plastiek een mooi kleurtje te geven en als afwerking een mooie decal of iets uit een game-boekje. Dat is nog toekomstmuziek. Het (namaak)houten stuk onder het scherm zal afgewerkt worden met knopjes voor de bediening en een houtkleurtje krijgen. De achterkant van de game zal een ander kleur krijgen, lichtbruin om een houten wegneembare wand te simuleren. dan zoek ik ook nog een decal met instructies voor degene die de game opent om aan te werken. Dat zal wel ergens in m'n decalvoorraad zitten.

Ook nog vijlen en naden wegwerken, dat staat ook nog op het programma.

Kortom: ook al komen er niet veel updates, de bouw gaat gestaag verder.

Jaa nu ik hier op bezoek kom leer ik al meteen bij. Geweldig om dit mooie scratchwerk te zien. Roept echt wel nostalgische gevoelens op. Kleine knopjes misschien erop maken van een druppel secondelijm of witte houtlijm. Want vaak hadden ze draaiknoppen. En als ie bijna klaar is een losse stroomkabel aan de achterzijde los laten liggen op de grond. Deze is makkelijk te maken van een ijzerdraadje en zwart verven. Een stekker hoeft er niet op deze was meteen eraf gehaald.

Een kabel zonder stekker is inderdaad het beste, dat is het eerste dat mensen er afhalen. De knopjes moet ik nog bekijken maar ik weet niet als het me zal lukken met een druppel lijm. Dat zal eerst eens getest worden vooraleer toe te passen.

Wat meer geverfd ondertussen maar het gaat niet zo heel vlot vooruit door één of andere onrust in me, daardoor kan ik niet lang genoeg stilzitten om te bouwen. Zal misschien beteren nu het hoofdstuk "Brugge" afgesloten is.

De foto's, er is nog werk aan maar je kan al zien welke richting het zal uitgaan. Enkel het blauw ben ik nog niet zo zeker van. Rood zal verwerkt worden in de knopjes om het helemaal kleurig te maken. Ook komen er nog decals op her en der.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben niet 100% tevreden over de arcade-game. Die zal ik even aan de kant leggen om verder te werken aan de rest van het diorama. Er bestaat immers een kans dat het volledige diorama in de vergeethoek zal terechtkomen door die game. Als het niet 100% naar m'n zin is verlies ik snel de interesse en begin ik al na te denken over andere projecten.

attachment.jpg

De game kan later nog toegevoegd worden aan het diorama als dit volledig afgewerkt is en ik de moed heb gevonden om het ding wel 100% te maken. Morgen mogen jullie (als er geen andere bezigheden tussenkomen) een update verwachten van de rest.

De arcadegame heeft hogere regionen opgezocht, letterlijk want die ligt op de boekenplank. Even uit het zicht en uit het hart.

Nu bezig met een reclamebord, tussen de decals zit iets dat daarvoor perfect geschikt is mits er een stukje plastiek van 4cm x 1,5cm is. Daarvoor een doosje van vijzen genomen en er zo'n stukje uitgezaagd met het topcraftmachientje.

attachment.jpg

Dan bijwerken tot de gewenste afmeting, vijlen en de vlakke kanten ook war ruwer maken met de vijl. Kwestie dat de verf beter hecht denk ik dan. Het plan was om de randen van het bord wat verweerd te maken, het ding is ergens afgevallen en rondgegooid dus daarom heb ik de randen niet perfect recht gemaakt.

attachment.jpg

Dan is het tijd om dat kreng van een fiets samen te steken, uitstel is blijkbaar geen afstel want ik stel het al een hele tijd uit.

attachment.jpg

Meteen al in de problemen door die PE, zonder is makkelijker maar dan zijn die spaken zo ellendig dik. Toch maar doorbijten en er dan iets overleggen op het diorama? Er waait nogal wat rommel rond in zo'n post-apocalyptische wereld dus lijkt me dat wel haalbaar.

attachment.jpg

Zo te zien heb je het zware materiaal erbij gehaald...
Is dat om je frustraties uit te werken op je model indien het niet lukt? :))

Zo ver staat de fiets momenteel, ik denk niet dat ik me ooit nog eens aan een fiets zal wagen. Ofwel in een andere schaal, want dit lijkt me niet zo echt geslaagd tot nu toe en beter kan ik het niet krijgen.

Ook de 2 (kinder)steppen zal ik gebruiken op het diorama als achtergelaten speelgoed. Nog een mooi kleurtje geven en hopen dat het een aanvulling zal zijn voor het diorama.

attachment.jpg

De fiets ziet er op het eerste gezicht toch zo slecht niet uit....
En eens tussen alle andere "rommel" zal deze een mooie toevoeging zijn aan je dio ;)

Aan die bovenste buis klopt iets niet denk ik. Maar dat zal pas goed te zien zijn als straks de wasspelden weg zijn. Ook de PE-spaken zijn niet echt gegaan zoals ik het wilde maar misschien is dat op te lossen door ze hier en daar nog wat meer te verbuigen om zo de indruk te geven dat ze verbogen zijn door te vallen.

Alain,waarom weer twijfelen ? deze fiets ziet er zeer goed uit.en die buis ? bedoel je dat die gebogen is ? dat zag je vroeger wel meer e.................

Er staat een bruikbaar review over deze fiets op PMMS. Daarin staat dat het over de BSA parachutistenfiets gaat. Er is ook documentatie in het review te vinden.

http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/diopark/dp35010.html

Het is een heel goed model, alleen wat fragiel. De problemen met de spaken komen omdat de velg de neiging heeft om te knikken. Als je de andere fiets ooit aandurft, is het het beste om die velg op een viertal plaatsen door te snijden en een fragmentje weg te nemen zodat je die instuiking vermijdt. Ook het wiel licht schuren als de spaken er uit zijn zodat de velg zeker past.

De fiets staat even aan de kant tot zo meteen, eerst heb ik het uithangbord gemaakt.

Het is een uithangbord dat aan de muur van een bedrijf hing en er in het strijdgewoel is afgerukt. Dan is er wat mee rondgesmeten tot het op de nog te bepalen plaats op het diorama is terecht gekomen.

Het stukje plastiek uit het vijzendoosje zwart gespoten met die auto-spuitbus en na het drogen de decal er op gehangen.

attachment.jpg

Dan eens goed bekeken en gezien dat het op niet veel lijkt zo gewoon rechtdoor dus er wat stukken afgebeten met een tangetje. Ook al een paar washes gegeven met muurverf.

attachment.jpg

Dan met gele Tamiyaverf wat sporen aangebracht, het bord is tijdens het gevecht met een geel object in contact gekomen. Lijkt me goed weergegeven alhoewel m'n mening daarover nog kan veranderen na het bekijken van de foto's.

attachment.jpg

Na nog wat uithangbord staren gezien dat er aan de linkerkant iets niet goed was. Daarom nog wat bijgewerkt met eerder genoemd tangetje.

attachment.jpg

De achterkant van het bord is in theorie een blunder doordat ik het te vroeg heb omgedraaid en waardoor de onderliggende krant er bleef aan kleven. Normaal zou je dan gans het huis bij elkaar vloeken maar als je wat verder denkt kan je dat gebruiken als een stuk pleister of verf die meegekomen is van de muur. Ziet er tot nu toe realistisch uit in mijn ogen.

attachment.jpg

Nu is het kwestie van deze vergrotende foto's te bekijken en te zien als het een plaats op het diorama heeft verdiend.

Terug
Bovenaan