De "Jimmy" Series 4 is bijna afgewerkt.
Morgen nog een wash, enkele retouchkes en een laagje fijn stof.
Omdat ik vind dat ik toch mijn best gedaan heb om de motor en het chassis zo goed als mogelijk weer te geven, heb ik besloten deze GMC te presenteren met open motorkap gebruik makende van het mechanisme zoals het hoort in het echt én van hem in de toekomst te presenteren op een spiegel zodat ook het chassis kan bekeken worden zonder hem te moeten omdraaien.
De volgende foto's zijn nog geen eindfoto's, ze zijn gemaakt in de hoop dat jullie en ikzelf ze nog eens goed bekijken en mij opmerkzaam maken op eventuele fouten of te verbeteren punten.
In het motorcompartiment moet hier en daar nog iets geretoucheerd worden. Het vuil aan de binnenzijde van de motorkap is opzettelijk aangebracht afgaande op een referentiefoto.
Op de treeplank werd een houder voor een jerrycan, in feite een Merrycan bij de Amerikanen, aangebracht uit de Aber PE set. Deze bestaat uit de houder, 2 riemen en een gesp. Aan de rechterzijde van het voertuig heb ik beslist geen merrycan te plaatsen maar de riemen zijn wel met elkaar verbonden op de lege plaats.
De laadbak heeft een veiligheidsriem gekregen en de trekhaak werd voorzien van een veiligheidsketting. De 2 kettingen die de laadklep tegenhouden werden voorzien van een stukje canvas en in afhangende toestand aangebracht.
De achterlichten moeten nog bijgewerkt worden.
De decals zijn voor een voertuig dat dienst deed bij de fameuze "Red Ball Express".
ASCZ = Advanced Section Communication Zone
3886th Transportation Corps Truck Company
Trk 49 = Truck n° 49
De toolset hangt op zijn plaats zoals voorzien in werkelijkheid, een merrycan en zijn houder staan hier wel achter het spatbord en de achteruitkijkspiegel werd geplaatst (scratch staaf + 2PE)
Tot slot nog een zicht van bovenaf, de laadbak zal nog bestoft worden. Het dak van de cabine werd vervaardigd uit een papieren servet.
Om de GMC nog iets extra te geven ben ik ook maar gestart met de bouw van zijn 1 ton aanhangwagen, in het algemeen gekend als een "Ben Hur" trailer.
Deze trailer werd vervaardigd door Willis en het betreft een in hoofdzaak houten trailer die perfect past bij de GMC voorzien van een houten laadbak.
Dit is een full resin kit waar toch wel wat werk aan is want hij heeft last van vervorming en is tevens nogal grof gegoten.
Laat jullie maar horen, opmerkingen welkom.