Vandaag een rare vaststelling gedaan.
In de Real Models set van de Ben Hur aanhangwagen steken 2 resin stukjes die ik niet kan thuis brengen. Ze staan niet op het bouwplan (of wat er moet voor doorgaan) en ik vind ze niet terug in mijn referenties. Eerst dacht ik dat het de steunen waren voor de achterlichten maar dat is ook niet juist want de achterlichten zijn zelfs in die kit niet inbegrepen.
Daarom eens een kijkje gaan nemen in een andere kit van een Ben Hur. Het is een model van de metalen versie van die aanhangwagen, eveneens 1/35, resin en uitgebracht door het ter ziele gegane Franse merk NKC Modèles.
Ook hier die stukken niet in teruggevonden maar tot mijn verbazing moeten vaststellen dat die aanhangwagen beduidend kleiner is dan deze van Real Model terwijl de algemene afmetingen van zowel de metalen als de houten bak dezelfde waren.
Links mijn Real Model houten Ben Hur dat ondertussen in de Humbrol Olive Drab 155 primer staat (spuitbus), rechts de metalen Ben Hur van NKC.
Voor alle zekerheid alles eens opgemeten en de schaalberekening gedaan en het blijkt dat Real Model juist is; mijn huidige houten Ben Hur is juist.
Hier een zicht van de zijkant, nogal een verschil hé.
Ge vraagt U soms af hoe het mogelijk is dat ze zo veel voorkomende voorwerpen niet eens juist kunnen opmeten alvorens er een kit van uit te brengen.
Anderzijds moet ik wel bekennen dat de NKC kit voorzien is van PE en kettingen die in de andere kit ontbreken. Zal dus zaak worden van goed te combineren.