Ben voorlopig in de ban van de GMC en de Aber set.
Nu ben ik gewoon om regelmatig op 1/72 met PE sets te werken maar wat Aber presteert om onderdelen zooo klein te maken, amai.
Wat ik ook ondervonden heb is dat Aber zich niet rond laat plooien, zelfs niet na verhitting van de PE. Het plooit in hoek en breekt liever af dan rond te plooien.
Wat hebben we ondertussen verder gedaan:
Eerst en vooral enkele onderdelen onder de luchtfilter gemonteerd. Behoudens vergissing mijnentwege zou het hier gaan om de regelaar van het gasmengsel.
aan de andere zijde kreeg de oliefilter zijn bevestigingsbanden, werden de openingen voor de bougies voorzien van PE, delcokop vervangen en "dipstick", oliepeilstok, geplaatst. Het kleppendeksel werd voorzien van een buisje en het GMC logo.
Dankzij mijn docu gezien dat Aber daar de mist in gaat want het logo moet te lezen zijn richting luchtfilter en niet omgekeerd. Tevens is niet de juiste plaats aangeduid van de oliepeilstok.
Gebruikte onderdelen bij deze werken: 3x PE aan de linkerzijde, 10x PE aan de rechterzijde, 2x PE op het kleppendeksel.
Deze avond motor in Alclad primer gespoten en nu afwachten om deze morgen een grijze kleur te geven.
In afwachting dan ook maar aan het chassis begonnen met de vervanging van de beide bumperettes achteraan de truck. Deze van Tamiya zijn gegoten met het chassis en hebben wel de goede vorm maar zijn te klein aan de zijkanten. Deze in PE hebben de juiste lengte maar moeten zelf geplooid worden wat zeker niet simpel is. Gelukkig voorziet Aber een template waar je je naar kan richten maar zoals hierboven reeds aangehaald leent Aber zich niet gemakkelijk om te plooien. Bij een vorige bouw heb ik bumperettes gemaakt van Eduard PE en dat ging veel vlotter.
Onderdelen: 2x PE maar er moeten op elke bumper nog 6 PE bouten komen en 2 scratch ringen.
Verder een start gemaakt aan de vervanging van de reservewiel houder. Eerst deze van Tamiya afgezaagd van het chassis, de juiste positie bepaald van de nieuwe en de PE vervanging klaar gemaakt.
Aantal onderdelen: 6x PE, 1x scratch maar er moet nog 2x scratch en 1x PE bijkomen.
Ook hier echter van Aber geen woordje uitleg betreffende wat je nu aan het vervangen bent en hun tekening van het chassis leent zich niet tot de bepaling van de juiste plaats van de houder.
Morgen doen we verder.