Nu we terug thuis zijn kunnen we weer met de GMC verder spelen.
Voor mijn afreis een groene primer gespoten m.b.v. een spuitbus Humbrol Olive Drab 155 doch vergeten hiervan een foto te nemen. Heb het voordien reeds gezegd dat ik deze spuitbus zo goed vind dat je er in feite geen andere kleur meer moet boven zetten behalve als je met kleuren wil proberen spelen natuurlijk.
En laat dit nu zijn wat ik vandaag gedaan heb, waarbij ik mij in grote lijnen baseer op een kleurenfoto van een echte GMC die op zijn zijkant ligt. De foto is terug te vinden in het boek "Jimmy in detail, Special n° 6" van WWP, blz 169.
Ik ga niet zo in detail gaan maar wil de grote trekken toch volgen.
Hier werden heel subtiel met de AB sporen aangebracht van Vallejo Yellow Olive, Beige Brown en Iraqui Sand.
Waar hier in het bijzonder moet op gelet worden is dat de cardanassen overal, dus rondom, moeten geschilderd worden. Zij zijn de enige stukken aan de onderzijde van de truck die constant ronddraaien en zij vangen dan ook alle vuil op aan alle kanten.
Hierna werden alle scharnier- en vetpunten aangepakt met MIG Engine Oil & Grease en werden de bladveren en de onderzijde van de assen voorzien van roest pigment. Waarom de onderzijde van de assen? Wel, als de truck stilstaat loopt het water nog altijd naar beneden en druipt het pas af op het laagste punt en dat zijn dus de assen, bruggen en stangen.
Als laatste werd geaccentueerd met MIG Black Wash om alle details naar boven te laten komen.
Ik ga hem nu laten overnachten en morgen zien we wel verder.