Wow mannen, zulke lof, jullie doen mij nog blozen.
Wat dat zelfvertrouwen betreft denk ik wel dat het er is hoor maar het werk dat ik maak valt meestal niet op op de wedstrijdtafels om reden dat het te onbekend is, niet Duits, geen tank, noem maar op. Swaken en Rik zullen zeker weten wat ik bedoel.
Daarom haal ik er meer plezier uit als men mijn modellen fotografeerd op de clubstand dan dat men ze voorbij loopt op de wedstrijdtafel.
Mijn hoofddoel in de modelbouw, als ik het zo noemen mag, is mensen aansporen tot verbetering van hun kennis en kunsten en ik denk dat ik daar tot nu redelijk in geslaagd ben want verschillende van mijn "volgelingen" steken momenteel al met kop en schouders boven mij uit en dit tot mijn groot plezier.
Ik heb nog nooit goud gewonnen in een wedstrijd maar die "volgelingen" wel en daar ben ik fier op.
1/72 was mijn eerste passie, 1/35 is er pas sedert 2007 toen ik die collectie erfde. De technieken zijn intussen zo erg gevorderd dat we tegenwoordig door de bomen het bos niet meer zien en het is misschien weer eens tijd om eens wat terug te keren tot de basics en terug te leren om die te gebruiken in combinatie met wat nieuwe technieken.
Vergeet ook niet dat ik dateer uit de Airfix, Frog tijd en superkits zoals Dragon en Miniart niet bestonden.
Ook de beschikking van de enorme toevloed aan documentatie maakt mijn huidige bouwwerken meer mogelijk dan vroeger ooit kon.
Last but not least is dit geweldige forum eveneens een heel grote opsteker en inspiratie om (nog) beter te presteren en dat meen ik uit de grond van mijn hart. Dus dank aan jullie allen hiervoor.
Erwin