Jawadde, het opnieuw opstarten ging minder vlot dan verwacht maar we zijn toch herbegonnen.
Weer effe inlezen in de plannen en passen en meten en tot de vaststelling komen dat, als je Aber volgt en de PE gebruikt, je met een laadbak komt te zitten die bij wijze van spreken met haken en ogen aan elkaar hangt.
Even verduidelijken: op de vorige foto's is te zien dat ik de plastieken steunen vervangen heb door PE uit de Aber set. Voor hetgeen ik van plan ben met die truck (Red Ball Express) een hele verbetering.
De zitbanken moeten echter die procedure ook ondergaan en dit is allemaal wel doenbaar maar je verliest hierdoor een hele pak aan sterkte en je komt dus te zitten met 2 zijkanten die met superlijm aan elkaar hangen (plastiek, PE, plastiek, PE, enz.....) Nu is CA lijm wel heel sterk maar het is ook breekbaar en vermits ik van plan ben om de truck regelmatig mee te nemen naar beurzen vrees ik dat ik bijna altijd breuken zal hebben.
Vandaar vandaag mijn (misschien onsportieve) beslissing om de banken niet te verbouwen en gewoon de stukken uit de kit te gebruiken. Red Ball Express trucks reden trouwens hoofdzakelijk met goederen rond en de banken bleven derhalve in opgevouwen toestand.
Ben ik daarmee gemakkelijk af? Iets makkelijker, ja, maar tot nu toe zitten er toch al 51 stukken PE verwerkt in de laadbak alleen en er moeten er nog bij komen.
Zoals je ziet is de laadklep zelfs nog niet geplaatst want daarover is in de Aber set het laatste woord ook nog niet gesproken.
De spatborden zijn wel al geplaatst waarbij ik tot de vaststelling gekomen ben dat er GMC trucks waren waarbij de steunen van de achterste spatborden naar achteren stonden i.p.v. naar voor zoals hier.
Zoals je ziet diende er heel wat opgevuld te worden met het bijpassende schuurwerk tot gevolg.
Deze avond steek ik deze al eens in de primer (spuitbus Humbrol Olive drab 155) om eens te zien waar we gaan uitkomen.
Morgen zal het waarschijnlijk een avondje werken worden aan de cabine. De canvas geleverd in de Tamiya kit is voor mij trouwens niet bruikbaar en moet vervangen worden door papier.