Hoofdsponsor

1/35 GMC CCKW 353 open cab, Tamiya [DONE]

Slimme oplossing. Die achterkanten zijn dus niet meer te zien straks?

De gladde achterkanten die je nu ziet blijven aan de buitenzijde van de truck zichtbaar. Deze waar de stukjes plank op verlijmd zijn wijzen straks naar de binnenzijde (laadruimte) waar zij zullen aansluiten op de bovenste 2 planken.
Het is dus knip- en plakwerk.
 
Ik zit al met ei in broek om aan de mijne te beginnen als ik uw werk zie Erwin. grt Pascal
 
Ik zit al met ei in broek om aan de mijne te beginnen als ik uw werk zie Erwin. grt Pascal

Niet aantrekken Pascal.
Mijn GMC wordt zo gedetailleerd omdat ik een beetje (heel sterk) geobsedeerd ben door US trucks en aanverwanten. Hoe dat komt weet ik niet. De ene bouwt niets anders dan Duitse tanks, in mijn club zijn er enkele Sherman specialisten, ik hou van rare dingen.
Momenteel slaat mijn interesse voornamelijk op trucks en staff cars, mijn tanks liggen opzij en ik vrees dat het nog een tijdje zal duren eer ik er weer zal aan beginnen (alhoewel er toch iets met rupsen sterk in mijn bil begint te bijten)
De Tamiya kit is redelijk goed gedetailleerd en Aber bied het meeste PE per kilo (ook het duurste). Daarbij heb ik het geluk dat ik al enkele jaren alles verzamel wat op modelbouwvlak met deze trucks te maken heeft. We zijn nog maar aan het topje van de ijsberg, denk dat ik rond de 15-20 trucks kan maken momenteel en dan spreken we nog niet over Dodge en Jeep varianten.
Wees gerust, ik zal niemand afbreken omdat ie de Aber set niet heeft gebruikt of zo want persoonlijk vind ik de Eduard set meer dan voldoende. Het is enkel wanneer je tot in finesse wil gaan zoals ik nu doe dat je al dat werk hebt.

Coachke, dank U, blij dat je blijft volgen.
Ik heb mijn topic onlangs nog eens herlezen en gezien dat ik één van jouw reacties met betrekking tot de motor over het hoofd had gezien. Daar gaan we binnenkort op reageren want je had gelijk en ik heb de motor ondertussen aangepast.
 
Als je een voorliefde hebt voor Amerikaanse vrachtwagens uit WW2 én rupsen, zien we dan wellicht binnenkort een M21 tegemoet? :) (ik stem voor)
 
Weer zeer boeiend om te volgen,met oog voor detail ,zoals gekend " à la Erwin'".Nog veel succes..!!

Grtz yves,
 
Als je een voorliefde hebt voor Amerikaanse vrachtwagens uit WW2 én rupsen, zien we dan wellicht binnenkort een M21 tegemoet? :) (ik stem voor)

Hahaha, heb die hier wel liggen en hoop dat het er ooit eens van komt samen met de M16.
Neen Roy, hetgeen begint te bijten is post WW2, Franse oorsprong gebruikt door Belgie en door de oudere soldaten op dit forum genoeg gekend want ze hebben er waarschijnlijk als infanterist nog in meegereden.
Laat het gokken beginnen maar het zal minstens nog een jaar duren denk ik vooraleer de bouw begint en ik moet nog de juiste Friuls aanschaffen ook.

@ Yves, bedankt voor het compliment, blij dat je volgt.
 
Eindelijk eens opnieuw een kleine update voor deze truck.
Voorlopig de laatste in ongeveer 3 weken want volgende zaterdag vertrek ik opnieuw naar Normandie en geloof mij vrij, ik heb het écht nodig om daar weer eens te kunnen uitwaaien en de batterijen op te laden.
Reden? zomeropvang kleinkinderen, warmte waar ik niet tegen kan, een tuin die mij naar de keel springt, gewoon geen goesting en nog wat kleinere ergernissen zoals we ze allemaal wel kennen.

Komt er nog bij dat de Aber set voor deze GMC zowat het wit van onder je nagels haalt als je deze wil volgen en perfect wil toepassen. Noem het over-perfectionisme als je wil maar het gebruik van deze set vraagt heel wat aanpassingen waar je je niet aan verwacht en die bijgevolg onnoemelijk veel meer tijd opslorpen dan wat je ongeveer voorzien had.
Als voorbeeld het plaatsen van de struts in de laadruimte. Nodig indien je precies wil zijn maar de praktijk is veel tijdrovender dan de theoretische uitleg van een plan.

attachment.jpg

De struts moeten immers perfect aansluiten op de delen die de onderste planken nog vasthouden en de nieuwe stukken moeten de bovenste plankdelen (willen) aanvaarden. Daarna moet dit alles aangepast worden tot het weer één geheel vormt.
Plakken en plamuren dus, schuren, losgeraakte delen opnieuw verlijmen enz..... Tijdrovend en demotiverend.

attachment.jpg

Als laatste de nieuwe scharnierpunten bevestigd waar de zitbanken hun plaats zullen vinden. Het zijn die kleine uitstekende dingen onderaan de koperen struts.

We gaan voorlopig deze bouw dus stil leggen voor ongeveer drie weken om deze hopelijk opnieuw vol goede moed te kunnen hervatten.
Denk echter niet dat jullie 3 weken van mij verlost zullen zijn, ik blijf volgen en zal waarschijnlijk wel opnieuw een verslag van mijn reis maken alhoewel het vermoedelijk (bijna zeker) minder spannend zal zijn.
Erwin.
 
Ah heerlijk, vervelende photo etch-avonturen. Ik kan me je frustratie goed voorstellen... hou vol en het eindresultaat zal hopelijk voor voldoende behagen vormen om de sores een beetje te vergeten :)

Maar eerst even lekker uitwaaien in Normandië, je zult ervan genieten.
 
Het is precies de periode van stress en frustraties, las het eerder al bij Roy en nu hier ook. Als het een troost mag zijn, ikzelf en ik vermoed nog wel meer mensen lezen graag jullie topics en leren altijd bij. En om eerlijk te zijn lees ik graag de problemen die iemand ondervindt. niet omdat ik een sadist ben maar gewoon om het feit dat je dan bij een eigen bouw kunt proberen die problemen te vermijden. al zijn deze toch nog even van een niveau'tje te hoog voor mij vrees ik. Maar als je bouwt op zulk niveau ga je automatisch extreem kritisch worden en dat zal ongetwijfeld voor wat frustraties zorgen.
Ik vind het voor mezelf soms alleen wat moeilijk om wat constructiefs bij te brengen en de traditionele bewonderingen probeer ik te vermijden, al kan je soms niet anders dan een compliment geven als je ziet wat men soms bouwt.
Geniet maar eerst even van je vakantie, jou kennende ga je er weer met volle teugen van kunnen genieten en kom je weer vol goede moed terug.

En voel je niet verplicht voor een topic te openen voor ons. ook al is het leuk om een beetje mee te mogen, het gaat tenslotte om jullie vakantie en rust, dus eerst genieten!!

Veilige reis gewenst en ik zie binnen enkele weken je update voor de wielen tegemoet, benieuwd naar je resultaat.
 
Bedankt voor de reacties.
Voor alle duidelijkheid: het is niet de modelbouw zelf hoor die mij wat tegenzit; het is de combinatie van al het vernoemde zoals het bijvoorbeeld niet kunnen bouwen omdat het veel te warm is.
Ik neem zeker enkele stukken mee naar Normandië (een resin Ben Hur trailer voor bij de GMC en een Dodge WC62 + Eduard PE) maar of deze beide genoeg aandacht zullen krijgen om er een afzonderlijk topic over te openen weet ik niet.
In het reisverslag zal ik een soort rode draad trachten in te voeren met betrekking tot het US Cemetary waar ik enkele nieuw bekomen weetjes zal trachten in thuis te brengen.
 
Ik heb het nog gezegd tegen je Erwin ga postzegels sparen :laugh: Maar het weer en in jou geval ook nog wat kleine ergenissen zijn zeker geen goede combinatie met een uitgebreide Aber PE set. Alvast een fijne vakantie toegewenst om weer even bij te komen.
 
ik begrijp de frustratie van het niet (meer) kunnen bouwen maar al te goed (sommigen noemen het een verslaving, maar 't is toch beter dan roken of drinken???)... geniet van de trip en laat u maar eens goed gaan (niet te goed eh ;-) )
 
Hey,

Haja, ik ga je dus niet meer zien op de volgende vergadering....geniet ervan en profiteert ervan. Ginder genoeg plaats om de 'pielen' op te laden.....😊😊
Spijtig dat je de Vomag niet gaat zien dan, hij is bijna zo goed als af, maar de foto's op het forum zullen je wel een kleine versnapering geven....😉

Geniet ervan...
 
Iedereen bedankt jongens maar nogmaals: het is geen modelbouwdip, enkel last van de periode en het gebrek aan te besteden tijd want had die graag afgewerkt gekregen tegen de Nationals maar begin er nu toch sterk voor te vrezen.

@Swaken: we zien die dan wel eens in oktober of op de Nationals waar je Vomag ongetwijfeld goud zal halen.

@Ron: heb indertijd postzegels gespaard maar die brachten mij toen ook al terug naar leger, luchtvaart en WO2 dus dat was ook geen oplossing.
 
Hey,

Oeie oei, in die staat is hij nog niet hoor, het voertuig is afgeraakt gisteren, maar nog niet het diorama. Gezien het feit dat ik nog op verlof moet gaan, zie ik niet in dat hij klaar zal zijn tegen de Nationals. Was nogthans wel de bedoeling, maar ja, weekends zijn altijd druk bezet, vandaar dat bouwen traag gaat....😟😉
 
Terug
Bovenaan