Eindelijk eens opnieuw een kleine update voor deze truck.
Voorlopig de laatste in ongeveer 3 weken want volgende zaterdag vertrek ik opnieuw naar Normandie en geloof mij vrij, ik heb het écht nodig om daar weer eens te kunnen uitwaaien en de batterijen op te laden.
Reden? zomeropvang kleinkinderen, warmte waar ik niet tegen kan, een tuin die mij naar de keel springt, gewoon geen goesting en nog wat kleinere ergernissen zoals we ze allemaal wel kennen.
Komt er nog bij dat de Aber set voor deze GMC zowat het wit van onder je nagels haalt als je deze wil volgen en perfect wil toepassen. Noem het over-perfectionisme als je wil maar het gebruik van deze set vraagt heel wat aanpassingen waar je je niet aan verwacht en die bijgevolg onnoemelijk veel meer tijd opslorpen dan wat je ongeveer voorzien had.
Als voorbeeld het plaatsen van de struts in de laadruimte. Nodig indien je precies wil zijn maar de praktijk is veel tijdrovender dan de theoretische uitleg van een plan.
De struts moeten immers perfect aansluiten op de delen die de onderste planken nog vasthouden en de nieuwe stukken moeten de bovenste plankdelen (willen) aanvaarden. Daarna moet dit alles aangepast worden tot het weer één geheel vormt.
Plakken en plamuren dus, schuren, losgeraakte delen opnieuw verlijmen enz..... Tijdrovend en demotiverend.
Als laatste de nieuwe scharnierpunten bevestigd waar de zitbanken hun plaats zullen vinden. Het zijn die kleine uitstekende dingen onderaan de koperen struts.
We gaan voorlopig deze bouw dus stil leggen voor ongeveer drie weken om deze hopelijk opnieuw vol goede moed te kunnen hervatten.
Denk echter niet dat jullie 3 weken van mij verlost zullen zijn, ik blijf volgen en zal waarschijnlijk wel opnieuw een verslag van mijn reis maken alhoewel het vermoedelijk (bijna zeker) minder spannend zal zijn.
Erwin.