Hoofdsponsor

1/35 Hetzer Mid Prod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, het startschot is gegeven. Onze G is uit zijn blokken geschoten.
Amai het zien er precies metalen wielen uit...
Ben benieuwd naar het vervolg G.

Mark

G. is uit zijn startblokken gevlogen en wij er achter zodat we zeker niets zullen missen.
We wachten al op het vervolg.
Gelukkig zoals ik lees is die voor morgen al. :)

Ik ga niet zeggen hoeveel straffe koffie ik achter de kiezen heb...ik ga niet zeggen om hoe laat ik in mijn bed gekropen ben...en weer opgestaan ben...maar wat ik wel kan zeggen is dat de Hetzer Hull bijna klaar is.

Update 2 :

De plastic loop was zoals steeds weer een uitdaging, een alu barrel had ik niet aangeschaft omdat ik deze Hetzer als een oefening zie.

Het gegoten masker van de loop had al een goede structuur dus dat bespaarde tijd. Wel heb ik gaten uitgeboord waar die horen te zitten.

De Saukopf heb ik moeten bijsmeren na het lijmen op de upper hull.

De beschermingsbeugel van de periscoop heb ik van plastic strips gemaakt omdat ik de pe versie er vakkundig had afgetikt met mijn pink ! Onmiddellijk de boel vervangen dus.

Voor de ronde beschermingsbeugels (2) elders is wel pe gebruikt en mijn pink is zelfs niet meer langs geweest.

De haken achterop om de sleepkabel op te hangen heb ik van koperdraad gemaakt. Eerst een kantje afgeplat met een hamertje, bijgevijld, van lengte gemaakt en geplooid. Misschien zijn ze qua plooiïng niet 100% accuraat omdat ik er licht-hoekige versies van heb gezien op referenties, maar evengoed dus de gewone ronde al weet ik niet of dat op deze versie van toepassing kan zijn en het interesseert me ook geen bal. Een rivettenteller moet toch ook kunnen zagen af en toe ha !

De muffler kreeg een tamponneerbehandeling met Tamiya Extra Thin voor wat structuur.

De handgrepen/bindogen verving ik niet, gewoon de plastic onderdelen dus, na ze goed op naadjes te hebben gecontroleerd.

Wel heb ik veel tijd gestoken in de bevestigingen van de Schürzen, daar waar er geen komen (ik laat er enkele weg) voorzag ik de bevestigingspunten.

De reservetracks zijn acceptabel gegoten dus ook die werden niet door Friuls vervangen.

Zo ziet het circus eruit nu, al staat het beschermingsbeugeltje tussen het pincet er op sinds deze morgen :

2-26.jpg

Tot de volgende, vriendelijke doch slaperige groet van Guy (koffietijd !).

Schitterende update G, Ge hebt er de vaart wel goed inzitten hé...
Geniet van uwe koffie.

Mark

Dat is al een leuk resultaat G.
Jij laat echt zien dat PE niet steeds nodig is maar dat de standaert stukken soms ook goed zijn.
Top man.
Laat de koffie smaken

Zin genoeg, ik blijf niet meer nodeloos plakken aan microscopische muggenzifterijen en dat maakt het zoveel plezieriger, het is nu puur relaxeren na het werk.

Niet echt een update hoor jongens, maar hij werd vandaag al voor een groot deel in z'n primaire laag gezet. Dit is gewone acrylverf van Tamiya zwart, met toevoeging van wat satijnvernis voor de hardheid van de verf. Matte verf is niet zo sterk. Het voordeel is dus dat het plastic nooit meer bovenkomt tijdens de afwerking.

Morgen nog een aantal items in het zwart zetten en daarna kan ik de Dunkelgelbe kleur beginnen luchtpistoleren. Zo zijn er nog de Schürzen maar die ga ik wat schade meegeven.

Morgen zeker foto's van de beginwerken.

Groeten ! Guy.

Laatst bewerkt:
Ik kijk weeral uit naar de "schilderwerken".
Ik volg meestal in stilte, omdat ik met open mond naar het computerscherm zit te staren bij al dat moois;).

Ook je uitleg is altijd super: elke keer leer ik iets bij.
Er zitten ook altijd wat tips tussen die ik kan toepassen op papiermodellen.

Tot je volgende update.

Grtz,
Joost

Buzzy, je geduld wordt niet langer op de proef gesteld vriend.

Rik, bedankt voor de info !

Joost, in stilte of met een hoop lawaai, maakt niet uit, always welcome ! Goed dat je hier ook bruikbare zaken uit kan distilleren !

Update 3 :

Alle onderdelen kregen een eerste verflaag van Tamiya acrylverf zwart met enkele druppeltjes satijnvernis erdoor voor het vermijden van een al te mat uitzicht.

Het mengsel werd goed verdund met Laquer thinner van Tamiya, spuit probleemloos.

* De staafjes dienen om de wielen handig te spuiten.

3-27.jpg

Volgende verf wordt donkergeel, als basis voor de camo.

Mvg. GUnit.

Dat is een mooie grondlaag G. Kan al bijna niet wachten op zijn eerste kleurtje van de camo.
Maar begrijp ik het dan goed dat je over deze zwarte basislaag, nog eens een laag donkergeel spuit ?
Enne, ik heb je gevonden in de U.S.... ;);)

Mark

Rik, Bart, dat deze even bevredigend uit de verf mag komen als de BT-7 !

Mark, inderdaad, deze eerste laag werd gespoten dmv. goed verdunde verf met wat Semi Gloss Matt erin om het plastic voorgoed af te sluiten, niks zo ergerlijk als plastic dat terug doorschemert in de verflagen. De vernis (Semi Gloss Matt) maakt zo'n verflaag harder. Matte verf zonder vernis in is veel fragieler. Je moet er wel over waken dat je een dunne laag aanbrengt en vooral géén details op de tank aantast door verfophoping. Ik doe dit niet 1, 2, 3 maar neem er de tijd voor. 1,5 Bar op de spuit en gedoseerd verf trekken, niet volle bak lucht sleuren dus. Dat zou de verf opstuwen tegen je te verven oppervlak en tevens de verf die onderweg is naar je model gedeeltelijk doen opdrogen wat als resultaat een matte, stoffige laag geeft, dat vind ik een ware horror ! Ik spuit trouwens op een korte afstand, een cm of 5, en daarbij hou ik in het oog dat de verfpartikeltjes vochtig op het model landen. Btw deze voormiddag ga ik het beestje alvast een geel frakske geven. Zelfde principe, verf + Laquer thinner + enkele druppeltjes Semi Gloss Matt, en dat in een aantal dunne mistjes.

Hey G.

Mooi resultaat terug man en een heel mooie gedetailleerde uitleg terug.
Bedankt daarvoor.

Ja Buzzy is mij voor. Bedankt voor de uitleg G.
Ben benieuwd naar zijn gekleurd jasje...

Mark

Guy, thx voor al je info man! hier heb je als bouwer echt iets aan, aan die topics van jou!

At your service mannen !

Ik heb echter een geheim wapen te onthullen welk verklaart hoe ik deze build zo snel achter de rug had...

Het is cafeïne, en wel deze van Dolce Gusto :

SGN2527-1.jpg

Snel een bakje drinken sé !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan