Hoofdsponsor

1/35 Hetzer Mid Prod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je camo is meer dan geslaagd zo. En hier dan een white wash over zou idd een goed idee zijn.
Ge kunt mss een vat van 60 liter Tamiya Clear kopen :laugh:

peiperj, de camo was wel een beetje spannend want ik wist dat de hard edge voor sommige modelbouwers een brug te ver betekent. Het is vooral zaak om de randen tegen je maskering niet te dik te spuiten, want dan krijg je randen. Al bij al ben ik er tevreden van, al zal het ongetwijfeld nog beter kunnen. Dank u Filip.

Frank, Ron, Rik, bedankt ook weer !
Oh ja, Rik, meestal waren de wielen meegeschilderd maar niet altijd, en om contrast te genereren ga ik ze zo laten.

DJs, ik begin stilaan door te krijgen dat ik Clear vaak nodig heb.

Update 6 :

Niks bijzonders eigenlijk, de tracks werden gessembleerd dit weekend en zijn klaar voor een badje.

7_zpsed033e31.jpg

Vriendelijke groet ! G.

Laatst bewerkt:
Dat was ik me ook juist aan het bedenken. Het samenbouwen van die Friul's daar gaat wel wat tijd inzitten, niet ?
Daar tegenover staat dan wel weer dat je een schitterende track krijgt.
Succes verder G.

Mark

Gy, het is jaren geleden dat ik een model heb gebouwd ondanks zou ik toch iets willen opmerken. Veel van de veldcamouflage opgebracht in het terrein werd gewoon met de borstel gedaan, ook nu nog in deze tijd. Ook herstellingen worden voor 90% gewoon bijgeschilderd met de borstel. Hoedje af voor jullie skils op gebied van AB maar links of rechts een streep van een borstel is niet verkeerd of fout aan een model.

Grtx Jan

Buzzy, het is tijdrovend maar het is de moeite van het doen wel waard, zeker bij zo'n model als dit, waar je toch ook weer met wat sag van de tracks zit.

Mark, zeker, en deze waren extra leuk omdat ik elk trackonderdeeltje langs twee kanten mocht uitboren ! Maar ook dat deed ik met liefde hoor.

Jan, bedankt voor je opmerking want nu kan ik ineens melden dat deze Hetzers (met hard edge camo) in tegenstelling tot vorige berichtgeving NIET veldgeschilderd waren in bepaalde gevallen, maar STEEVAST fabrieksgeschilderd. Wel verschilden blijkbaar de templates al eens en vandaar dus de verschillende voorkomens. Dat verklaart de strakke afgebakende lijnen van de camouflagevlekken. Wat de veldgeschilderde camouflages betreft, die werden soms aangebracht met borstels om de straatkant mee te vegen, zelfs met lappen stof in verf gedrenkt, maar dat geldt dus niet voor de Hetzers met dit camouflagepatroon. Voor deze ga ik het maw. strak houden (factory painted dus). Er is echter al veel water naar zee gelopen wat betreft discussies op fora rond deze Hetzer.

Ik ben het wel eens met Jan maar....... we werken wel in een bepaalde schaal en dan is het niet echt zichtbaar of er iets met de borstel is aangebracht ;)

Goed bezig G,
Ik heb me 1x gewaagd aan deze camo zonder groot succes, maar de whitewash er overheen deed wonderen ;) volgens mij heb ik er nooit fotos van gemaakt, het was een 1/48 flamm hetzer.

ik zal wel een keertje fotos delen.

groet Martin

Tja , hoe ziet er een juist camopatroon uit ? ik weet het ook niet omdat het een eindeloze discussie is en blijft.
Het enige dat ik weet ,is dat het een beetje natte vingerwerk is en zolang de rechte lijnen en hoeken van je panzer gebroken worden door het camopatroon dat dat het belangrijkste is . 1 van de bedoelingen van camopatronen is trouwens het verdoezelen van die rechte lijnen en gewoon omdat rechte lijnen en symetrie niet in de natuur voorkomen. Op enkele uitzonderingen na.
Zouden er daar regels over bestaan hebben over die patronen ? misschien wel, maar werden die gevolgd ?
In ieder geval vind ik de camo op je Hetzer geslaagd.

Omdat je deze camo eigenlijk niet echt veel tegenkomt ga ik hem maar niet whitewashen. Als jullie het nu een schandaal hadden gevonden had ik niet getwijfeld.

Famo, ik heb een map aangelegd met echte Hetzer foto's en ik moet zeggen, dit model werd door de schilders van dienst gebruikt als een echt canvasdoek. Zoveel mogelijkheden, alleen daarvoor zou je al een Hetzer willen bouwen, je kan amper iets verkeerd doen zeker wat veldgeschilderde camouflages betreft. Maar zoals gezegd, de hard edges waren fabrieksgeschilderd (volgens mijn laatste bronnen).

Omdat ik in afwachting ben van een bestelling liggen de werken even stil maar momenteel ben ik wel een vijftal strakke MDF sokkeltjes van 9X18 aan het cansprayen.
Straks wil ik ondermeer mijn BT-7 hierop een plaats geven.

Vriendelijke groeten G.

klare taal van de guy,hier kunnen we iets opsteken
over het airbruchen,voor iedereen leerzaam

Omdat je deze camo eigenlijk niet echt veel tegenkomt ga ik hem maar niet whitewashen. Als jullie het nu een schandaal hadden gevonden had ik niet getwijfeld.

Famo, ik heb een map aangelegd met echte Hetzer foto's en ik moet zeggen, dit model werd door de schilders van dienst gebruikt als een echt canvasdoek. Zoveel mogelijkheden, alleen daarvoor zou je al een Hetzer willen bouwen, je kan amper iets verkeerd doen zeker wat veldgeschilderde camouflages betreft. Maar zoals gezegd, de hard edges waren fabrieksgeschilderd (volgens mijn laatste bronnen).

Omdat ik in afwachting ben van een bestelling liggen de werken even stil maar momenteel ben ik wel een vijftal strakke MDF sokkeltjes van 9X18 aan het cansprayen.
Straks wil ik ondermeer mijn BT-7 hierop een plaats geven.

Vriendelijke groeten G.

...en toen zag ik deze...

MWP_koniec2_zps4091d052.jpg
ONLY for reference purposes !!!

...en wordt het defo wel een whitewashed Hetzer, al zal ik wel camo overlaten want het zou zonde zijn om alles te gaan bedekken. Ik ben uitermate gecharmeerd door whitewashed voertuigen omdat de technieken zo boeiend zijn en erg realistisch. Daarbij komt dat het wit de vuile washes en aflopers etc. zo mooi doet uitkomen.

De bestelling is binnen en dus ben ik er deze namiddag al in gevlogen met het witwassen van het loopwerk. Deze had ik geen camo gegeven voor het contrast.

Vriendelike groeten !

Hey G.

Ben benieuwd om de resultaten te zien.
Zelf vind ik het ook wel hebben zo een voertuig met half vergane wintercamo.

Ja, arrè lap, daar gaat die mooie camo...;)
Ge kunt het niet laten hé G. :laugh:
Ben benieuwd naar dit resultaat, maar dat het weer schitterend zal zijn, daar twijfel ik al lang niet meer aan.
Succes G.

Mark

Zeg; wat zie ik nu.... een Japanse bouwdoos in de handen van Guy ?! En daarboven een fles Guiness ?! Dat moet minstens een saké zijn dan hé :): Mare, mooi werk weer man. Ik ben benieuwd naar je wintercamo !

Groeten,

G.

Tja mannen, de camo gaat eerstdaags een extra camo krijgen, eentje voor de winter dus.

Vandaar deze update 7 :

Het loopwerk kreeg al een witte camouflage.

Hoe ?

- op de gele basislaag werd haarlak gespoten met de airbrush,

- na een paar minuten werd er witte (XF2) waterverdunde matte acrylverf over de haarlak gespoten,

- een paar uurtjes later volgde dan wiel na wiel de uiteindelijke afgesleten look. Hoe ? Wieltje bevochtigen met wat water, even laten inwerken, krabben, wrijven...

Resultaat voor de verdere verwering van het loopwerk en de Schürzen :

8-19_zps80fcb01e.jpg

9-16_zpsc4c64d26.jpg

10-23_zpsd27439b1.jpg

Ik beoogde zoveel mogelijk variatie in de krassen, de 'dikte' van de witte camolaag, en een behoud van voorlopig fris wit wat ik later altijd nog kan terugschroeven.

Vriendelijke groet van G.

Ik kan maar één ding zeggen, adembenemend. Ik moet ne effe vlug een nieuwe zak chips halen, en verder genieten.

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan