Hoofdsponsor

1/35 Hotel anker

ERVARING
Weinig/ geen
BOUWWIJZE
Nvt
BOUWBUDGET
Nvt
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Even een opmerking bij je idee om een stuk geschut of een tank in de woning / ruïne te plaatsen en je moet mijn opmerking NIET PERSOONLIJK opnemen, het is algemeen bedoeld.

Ik zie regelmatig diorama's passeren waar een kanon (het liefst een 88mm of een tank IN een kerk of een gebouw geplaatst is. Als modelbouwer is het natuurlijk gemakkelijk om even aan de achterzijde van het gebouw een kanon of tank naar binnen te schuiven.
Maar denk eens na wat een moeite dit kost om dat kanon in het echt in dat (meestal kapot geschoten) gebouw te krijgen als je geen gemechaniseerde tractie kan gebruiken en dan nog. Een tank heeft het natuurlijk iets gemakkelijker op dat vlak.
Ik weet, er bestaan foto's van dergelijke situaties, maar die komen toch niet te dikwijls voor. Het gebruik van huizen op de hoek van een straat als gedeeltelijke bescherming van het geschut / tank komt meer voor en is ook heel aannemelijk als je wat meer bescherming wil.
Denk dus even goed na voordat je beslist dat te doen.

Ter herhaling: deze opmerking is niet persoonlijk bedoeld of een afbreuk aan je werk.

Laatst bewerkt:
Erwin,
Ik neem je opmerking ten Harte. Bij de try out stond de tank mooi op het oppervlak en had ze een mooie hoogte van de loop tussen de ramen, maar.....ik vergat wel even dat dat deel nog opgevuld moet worden met puin, dus daardoor kwam de tank veel te hoog en oogde het heel raar. Ja een tank duuwt het puin wat naar beneden, maar niet als het een meter dik ligt. Dus dit idee is van de Baan.

Falco

Ik heb geprobeerd een binnenmuur te maken dat het hotel en woning van elkaar scheid. Hiervoor werden roerstokjes gebruikt en met een vuurtje de nodige schade aangebracht. Na drogen word het geheel ingesmeerd met houtvuller om zo een plaaster look te creeen.

Falco

20240526_144444.jpg20240526_144428.jpg

Wel opletten met de ronde kanten van de plankjes wat niet logisch lijkt.
Volg verder mee.

Ik was weer bezig zoals een kieken zonder kop...het Zou logisch zijn als een muur van het hotel er ongeveer hetzelfde uitziet ee. Dus muurtje vuilzak in en opnieuw, deze keer met foam...

20240527_114955.jpg20240527_114831.jpg

Tweede poging muur ziet er heel wat beter uit. Je maakt het jezelf wel niet gemakkelijk met zo'n uitgebreid diorama. Ben je wel zeker dat je geen ervaring hebt in de model- /diorama bouw :winking: ?

Hoi, even een vraag...

De brandweerwagen kan de eerste weken niet geleverd worden, maar ze willen iets ter vervanging sturen. Ik Ben geen expert, maar gaat dit model niet Meer naar de wo1 periode of Zou het kunnen dat ze minimal nog gebruikt werden in de jaren 40.

Falco

Screenshot_20240531_122459_Gmail.jpg

Je weet het nooit. Tegen die tijd was de T-Ford al verregaand museaal, maar er zal er altijd wel ergens een als brandweerauto hebben rondgereden nog, mogelijk als reserve-exemplaar. Persoonlijk zou ik er echter niet voor kiezen deze op je diorama te plaatsen, vanwege de geloofwaardigheid van het beeld dat je probeert neer te zetten. Mensen raken verward en denken in beginsel dat jouw diorama zich in WWI afspeelt.

Hoihoi
Ik wou een extra detail toevoegen aan het cafe, nl. Voorzetluiken maar vond de ruimte tussen de Ramen wat smal, zodat de luiken elkaar bijna helemaal overlappen.
Nu gaf Google mij een foto uit germany jaren 50 waar dit zich voordoet. Weet iemand of dit veel voorkwam of was dit maareens sporadich
Screenshot_20240603_110549_Google.jpg

Terug
Bovenaan