Pfff, wat ben ik met deze jongen bezig geweest zeg. Het spaken uitleggen van de wielen. Maar ach. Ook hij post al een hele tijd niet meer zag ik.
Maar goed wel even een kleine update van mij weer. Want ik post nog wel.
Een overall vieuw van het het schip zoals het er nu bij ligt. Jawel. De body zit aan de romp gelijmd en gespijkerd.
Gespijkerd. Zekers. Zal dit straks laten zien. mooie kleine nageltjes om zo de boel op de plaats te houden. Maar deze staan nu te drogen de blanke lak zorgt ervoor dat alles weer netjes blijft.
Een bosje garen van metaal. Dit is staaldraad. Dat word gebruikt voor kettingen enz te maken. Te koop bij de hobbyshop enz. Maar ook onderlijn voor het vissen is het gebruikelijk. Dus keuze genoeg. De juiste schaaldikte uitgemeten. En jawel. We kunnen aan de gang.
Met een loodje voor het vissen. Deze mooi rond houden met plat knijpen. En dan een gaatje doorheen boren. Dan kan het metaal garen erdoor geduwd worden en vastgelijmd met twee componenten lijm. En drogen.
En dan krijgen we uiteindelijk dit.
Maar waar voor zul je misschien denken, wel......??
Juist voor dit.
Zoals ik een paar pagina´s terug al schreef, het roer word doormiddel van een staalkabel aangedreven.
Dan het hoofkussentje. Dit kussenje word dus van hout gemaakt. Dit hout is niet zo hard. Weet alleen niet wat voor hout dit is. Maar is wel harder dan Balsa alleen niet zo heel veel. Dus prima bruikbaar en goed te schuren.
Dan kunnen we daar weer de sticknaden in aanbrengen. Eens in de blanke lak gezet is dit goed te doen met een bot scalpel.
Gewoon duwen.
Een geschilderd net zoals de stoel en we hebben dit als resultaat.
De klokken zou ik nog laten zien Zoals je ziet de rode knop. De dodenmansknop zit er ook al op. Vorige keer had ik deze alleen nog niet op de foto geplaatst. Ook zien we nu de type plaat van Ferrari er netjes op zitten. Hele kleine letterkes...
En dus ook deze in de boddy gelijmd. Jongens....... Het begint toch wel te lijken zo.
En dan het hoofdkussen er in. We zien dat deze net iets boven de stoel en de vorm van de body heeft. Ook is deze iets hol.
En dan nog eens een plaatje van boven af. Zoals ze er nu voor staat.
De volgende keer de uitlaten......
Enne, de tekst Ferrari op de kap. Juist...... Die komen er niet op denk ik. Castoldi en Dell. Orto ook niet. Dit zullen misschien plak letters gaan worden. Maar daar denk ik nog over na. Dit omdat het schip zoveel keren is herbeplakt dat ik dit misschien wel gewoon aan de verbeelding over laat.
Dus ik twijfel nog.